• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

FR Michael O'Leary slår til igjen!

Re: MOL slår til igjen!

Det var nå litt mer komplekst enn beskrevet, da ... ;) Skapt av byråkrater på tredvetallet med god tid og liten praktisk sans. Godt å være kvitt papirbilletter egentlig .. hvor mange arbeidstimer har gått med på å spore opp og rette opp billettkuponger som har vært mistet eller brukt på feil flight? Det er mange det .....

Ser ikke problemet i denne saken rett og slett.
O'Leary har helt rett, du er idiot hvis du ikke klarer å skjønne at du skal printe boardingkortet FØR du kommer til flyplassen.

Så igjen skaffer mannen seg masse gratis pr og enda flere flyr med vårt alles kjære/forhatte Ryanair :p

Ser ikke problemet i denne saken rett og slett.
O'Leary har helt rett, du er idiot hvis du ikke klarer å skjønne at du skal printe boardingkortet FØR du kommer til flyplassen.

Så igjen skaffer mannen seg masse gratis pr og enda flere flyr med vårt alles kjære/forhatte Ryanair :p
Det som jeg synes er problematisk er de udtalelser som han kommer med. At slippe godt fra at kalde sine kunder, godt nok en meget lille del, for lallende idioter, synes jeg er svært problematisk.
Måske er det OK at tage betaling from BD pass printouts, men prisen er en kende i overkanten.....
Hilsen Ole

Re: Michael O'Leary slår til igjen!

Hva for et ***høl kaller sine kunder for idioter?

Quite, old boy.

Moroklumpen uttaler som man kan forvente at 99,98% av passasjerene hans klarer å printe ut selv. Dette tallet er åpenbart tøv. Noen som har en idé om hvor stor andelen egentlig er?

Problemet er når du havner i en situasjon der det er umulig å skrive ut eller endog sjekke inn før du kommer fram til flyplassen. Det skjer og da faller kommentarer av typen Hpkris bærer til torgs i beste MOL-ånd på sin egen urimelighet.

Problemet er når du havner i en situasjon der det er umulig å skrive ut eller endog sjekke inn før du kommer fram til flyplassen. Det skjer og da faller kommentarer av typen Hpkris bærer til torgs i beste MOL-ånd på sin egen urimelighet.

Nå florerer det av internett kafeer stort sett over hele den siviliserte verden. Og meg bekjent så flyr vel Ryanair bare i Europa, så det å ikke klare å finne en nettkafe å printe ut et papir ark kan da vel umulig være så vanskelig. Men når du bestiller reisa med et selskap som dette så vet du reglene.

Samme som at jeg VET jeg må ha med meg kortet mitt som jeg betalte reisa til QR når jeg skal ut å fly med de, ellers så kan jeg bli nektet å gå ombord.

Det som jeg synes er problematisk er de udtalelser som han kommer med. At slippe godt fra at kalde sine kunder, godt nok en meget lille del, for lallende idioter, synes jeg er svært problematisk.
Måske er det OK at tage betaling from BD pass printouts, men prisen er en kende i overkanten.....
Hilsen Ole

Han kunne sikkert sagt "det er synd at noen av våre gjester ikke printer ut sine boarding kort, slik de skal" men da hadde han ikke kommet i media (og flyprat). Derfor bruker han sterkere lut. Og det virker. Hver gang!

Quite, old boy.

Moroklumpen uttaler som man kan forvente at 99,98% av passasjerene hans klarer å printe ut selv. Dette tallet er åpenbart tøv. Noen som har en idé om hvor stor andelen egentlig er?

Magefølelsen min sier at dette tallet stemmer ganske bra.

Hos FR maa man fra 12. november ha elektronisk boardingkort. Det blir altsaa slutt paa aa printe ut selv.

Det blir dyrt aa ikke gjoere det. Du kan fortsatt faa et paa papir paa flypassen for et klekkelig gebyr.
80% har uansett elektronisk boardingkort. Jeg ser uansett for meg noe grining fra dem som gaar tom for batteri eller ikke har smartelefon.

Endel tyskere faar nok ogsaa hikke. Der er trykket boardingkort i klarsichtfolie (plastmappe) naermest standard.

Jeg ser uansett for meg noe grining fra dem som gaar tom for batteri eller ikke har smartelefon.
Da får man gratis papirbillett, så lenge man har sjekket inn på nett i forkant.

Hvis du allerede har sjekket inn på nett og smarttelefonen eller nettbrettet slutter å fungere, gir vi et boardingpass til deg på flyplassen.

Back