Michael O’Leary: DY's flykjøp for dyrt !

Re: Michael O’Leary: DY's flykjøp for dyrt !

Virkelig? I etterdønningene etter 2009-krisen og med flere kredittbobler i ferd med å sprekke* mener du at flyselskapene står i kø for å kjøpe fly?

De siste årene har både Airbus og Boeing mottatt rekordmange bestillinger og ordrebøkene deres har aldri vært fullere
 
Re: Michael O’Leary: DY's flykjøp for dyrt !

Virkelig? I etterdønningene etter 2009-krisen og med flere kredittbobler i ferd med å sprekke* mener du at flyselskapene står i kø for å kjøpe fly?

Krisen er i all hovedsak vestlig. Asia bestiller fly som aldri før.
 
Re: Michael O’Leary: DY's flykjøp for dyrt !

Krisen er i all hovedsak vestlig. Asia bestiller fly som aldri før.

Kredittkrisen, ja, men oljeprisen er muligens mer global. Uansett er den videre handlingen at på et eller annet tidspunkt kommer vesten over denne krisen og vestlige flyselskap skal ha nye fly i større grad enn nå. Dette kan fort sammenfalle med de første leveringene til Norwegian.

Det andre svaret jeg fikk antyder kapasitetsproblemer hos leverandørene. I så fall er det neppe noe problem å avhende brukte fly. Norwegian stiller seg uansett i en posisjon der de kan videreselge fabrikknye fly, gjerne med fortjeneste.
 
Re: Michael O’Leary: DY's flykjøp for dyrt !

Kredittkrisen, ja, men oljeprisen er muligens mer global. QUOTE]

Oljeprisen er riktignok global i den forstand at alle må betale for fuel.
Imidlertid er det store markeds- og prisforskjeller på fuel fra land til land i de ulike verdensdeler.
Det er dette som kan gi konkuranse fortrinn mellom selskaper basert i Europa og Asia som et eksempel.
 
Re: Michael O’Leary: DY's flykjøp for dyrt !

Det som ihvertfall er hyggelig er at oljeprisen har stupt 30% de siste 20 dagene, mens dollaren er litt sterkere
 
Back
Top