• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

MEY-AIR. Norsk charterselskap.

adressa

ScanFlyer Silver
Jeg leste en plass at det fantes et norsk charterselskap som hetter Mey-Air på 70 tallet. Er det noen som vet hvor mange år dem eksisterte??? Og vet noen mere om dette selskapet??

Jeg har aldrig hørt om denne selskapet før i dag. Vil gjerne vite mere om det.

Flere fotos hos a-net.

Selskapet ble så vidt jeg husker opprinnelig stiftet fordi skipsreder Hans Otto Meyer ønsket å fly mannskaper til og fra skipene sine uten å måtte benytte rutefly, og så så de et marked utover dette. Meyer selv hadde forøvrig en Cessna 206 med kalosjer, LN-HOM.

Mvh,

Den wiki-sidan var ju inget vidare... där nämns ju inte att Mey-Air opererade två vackra 737-200'or ! LN-MTC ;) och LN-MTD.

Jag flög aldrig med dem olyckligtvis men såg dem ofta på Torslanda :cool:

Nei, det er svakheten med wiki, hvem som helst kan legge inn hva som helst. Den nevner jo heller ikke at de hadde en sjeldenhet som YS-11 på Lima November registeret....

Mvh,

Må si at det va en merkelig navn på flyselskap, for det får meg til å tenke litt koffert: Mey= møy... ... hehe.. :D

Meyer og May-Air uttales omtrent likt, stilig navn. :cool: Forøvrig en del av norsk luftfartshistorie jeg ikke visste om. Det at de har hatt Ys-11 er jo interresant.

Wow.. fløy YS-11´n i / ut fra Norge altså ?
( Var booket på tre forskjellige Phuket Air YS-11 flighter tidligere dette tiåret, gikk i vasken hver gang.. :)

De leide inn LN-MTA etter at de 2 Boeingene var bestilt og fram til de ble levert, i ca 9 mnåeder fra januar 1971. For å ha økt kapasitet i tillegg til sin CV-240 LN-KAP. Tror det var mest ad-hoc oppdrag. Jeg kan huske at den sto både parkert langs Oksenøyveien, og ved den forsvarets terminal på "gamle FBU", men selvsagt også ved hovedterminalen.

Back