Hypern
ScanFlyer Rusty
I Norge må denne plassen gå til TOS blant de større flyplassene. Ingen fasttrack, ingen automatiserte sluser noe som gjør mobilapp irriterende å bruke. Her scanner vekteren boardingkortet mens du nesten er i ferd med å gå igjennom noe som gjør at ting hoper seg opp når man må knote med mobilen for å få den frem. Til gjengjeld er OSL veldig effektiv uavhengig av slow eller fasttrack og den har jo en internasjonal dimensjon også som en middels stor internasjonal flyplass. Selv da køa sto nesten ut av utgangen en gang så gikk det forbløffende fort i slowtrack. Så noe gjør de riktig.
Blant de større internasjonale flyplassene må jeg nok si at LAX er forbanna irriterende hver gang. Jeg var sjeleglad jeg hadde fasttrack (noe som i USA er en vits sånn egentlig). Generelt er amerikanske flyplasser notorisk ineffektive. En TSA drage skulle krangle på æ og ø i navnet mitt en gang på HNL. Blant de større internasjonale flyplassene synes jeg også at HKG er veldig effektiv. Merk at jeg ikke har nevnt SIN - men de har ikke sentralisert sikkerhetskontroll så der avhenger jo alt av flighten etc. Jeg synes HKG nesten overgår OSL faktisk.
Noen opplevelser?
Blant de større internasjonale flyplassene må jeg nok si at LAX er forbanna irriterende hver gang. Jeg var sjeleglad jeg hadde fasttrack (noe som i USA er en vits sånn egentlig). Generelt er amerikanske flyplasser notorisk ineffektive. En TSA drage skulle krangle på æ og ø i navnet mitt en gang på HNL. Blant de større internasjonale flyplassene synes jeg også at HKG er veldig effektiv. Merk at jeg ikke har nevnt SIN - men de har ikke sentralisert sikkerhetskontroll så der avhenger jo alt av flighten etc. Jeg synes HKG nesten overgår OSL faktisk.
Noen opplevelser?