• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Merkelig throttle/speed graf på FR24

Soft

ScanFlyer Blue
Merkelig throttle/speed graf på FR24

Jeg har aldring sett en graf som dette, skulle nesten tro den hadde pulsejet motorer
Er det noen som vet hvorfor det er slik?
 

Attachments

  • B18E687D-07F4-49B9-B31D-A7E0E5CACE98.jpg
    B18E687D-07F4-49B9-B31D-A7E0E5CACE98.jpg
    168.4 KB · Views: 357
Re: Merkelig throttle/speed graf

Slett ikke unormalt, spesielt på lange turer. ADS-B dataene er ikke alltid 100% nøyaktige (kommer an på antall mottagere etc) og vinden varierer også. Ruten går over Sibir hvor det kan være langt mellom mottakerne og signalene "hopper". Husk at de tallene du ser er bakkefarten og ikke flyets hastighet eller Mach nr, noe som er ganske konstant på marsjhøyde. Når du tar ut grafen for hele turen komprimerer du rundt 11 timer ned til noen få centimeter og da blir det fort litt hakkete. Bakkefarten på den aktuelle flyvningen ligger jo stort sett mellom 800 og 950 km/t, noe som er helt normalt på vei vestover.
 
Last edited:
Re: Merkelig throttle/speed graf

Ok, take for svar, gir jo mening det.
Jeg har nok sett mest på “lokale» flights før ;-)
 
Back
Top