Mer vinterbilder... mange.

putzmeister

ScanFlyer Dusty
Det ble en fin tur til Osl i dag også. Godt med varme klær og varm kaffe gjør at det er levelig selv i kulda.

IMG_0001-4.jpg


Klar for avspark


IMG_0025.jpg


IMG_0028-2.jpg


IMG_0051-2.jpg


Kommer ikke utenom "grisene"

IMG_0056-1.jpg


Finnair med en av sine Embraer 190

IMG_0064-3.jpg


IMG_0105-2.jpg


Det sjer da litt...

IMG_0110-3.jpg


IMG_0119.jpg


En engelsk mann som sikkert skulle hjem.

IMG_0124-2.jpg


Noen som kan fjerne den blå pinnen?

IMG_0132-2.jpg


Begynner å like t7...

IMG_0156-2.jpg


Det blir mye av det samme. Sånn er det bare.

IMG_0166-2.jpg


Denne fikk mye oppmerksomhet......

IMG_0174-2.jpg


IMG_0199-1.jpg


IMG_0213-4.jpg


IMG_0216-2.jpg


Baltic med B757 W200. (Steinar Grindstein ert ert)

Fortsettelse følger.
 
Last edited:
Her kommer resten.....

IMG_0231-1.jpg


Skal bli morsomt når de setter inn A319 til våren.

IMG_0250-2.jpg


IMG_0251-1.jpg


Blir aldrig lei Aeroflot...

IMG_0263-1.jpg


IMG_1070.jpg


Hadde selvsagt håpet å få denne på take off, men det gikk ikke....

IMG_0269-3.jpg


Plutselig kom denne bak ryggen...

IMG_0274-3.jpg


IMG_0276-1.jpg


Nå begynner klokka å passere 1530 og lysrt blit ikkr så lettvint å takkle

IMG_1076.jpg


IMG_1079.jpg


Dette var siste for i dag. Håper dere ikke går lei av alle disse bildene.
 
Nydelige bilder Stein.

Baltic med B757 W200. (Steinar Grindstein ert ert)

Så så Stein. Pass på hva du sier nu, ellers blir det ingen modell kjøpt i Dubai på deg når jeg kommer ifra Thailand den 14 februar.

Begynner å like t7... [/QUOTE

På tide å våkne kansje. Det flyet har vert det peneste på himmeln helt siden det kom tidlig på 90 tallet.
 
Bra du holder ut i kulden, bra serie selv om lyset ikke var på din side i dag.
Ser Sundt Atlanta Skybridge var der med en annen 747 idag, har du reg på den?
 
Widerøe og Thai på meg også. Kul sammenlikning. Det var ellers flere bra deicing-bilder.

Når det gjelder lyspæreskifteren så er det apparatet en siktmåler. Kombinert med en tilsvarende et stykke borte finner den ut såkalt RVR. Runway Visual Range.
 
Ja det må jeg si! Nok en kjempeflott serie fra deg, Stein! :D nydlig 757 i AB farger. Min favoritt var den under de-ice og WF/TG ;)
 
Bra du holder ut i kulden, bra serie selv om lyset ikke var på din side i dag.
Ser Sundt Atlanta Skybridge var der med en annen 747 idag, har du reg på den?

Hei, ja her er det bare å holde ut. Reg er N748CK Skal bli flinkere med å sette reg under bildene :)
 
Flotte bilder putzmeister...

Men han som skifter den pæra eller hva han gjør
er vel ikke kledd helt etter forskriftene vil jeg tro,
han mangler ihvertfall en refleksvest... :old

Er det normalt å klatre sånn på ting som står langs rullebanen,
ser jo ut som en vanlig sivilist som har rota seg inn på flyside.
 
Flotte bilder Putzmeister.

Noen som kjenner historien til hvorfor Widerøe maskinen er lappet på venstre side? (bilde 3)
 
Noen som kjenner historien til hvorfor Widerøe maskinen er lappet på venstre side? (bilde 3)
Hvis du tenker på den lappen rett ved propellen, hvor det står Sas Group Company, så er ikke det noe reperasjon. Det er en plate som er satt på for å beskytte skroget mot is som løsner fra propellbladene og blir slått mot skroget.
 
Hvis du tenker på den lappen rett ved propellen, hvor det står Sas Group Company, så er ikke det noe reperasjon. Det er en plate som er satt på for å beskytte skroget mot is som løsner fra propellbladene og blir slått mot skroget.

Ahaaaa. Er dette standard på alle Widerøe maskinene?
 
Jeg kunne tenkt meg å vist hva slags innstillinger du bruker, og hvilket kamera du har :)

Hei. Disse bildene har jeg brukt Canon 30D med Sigma 50-500mm 1:4-6,3.
RAW ISO100 og laveste verd, altså 4-6,3. Prøver å huske å skru den opp til 8 eller 9 når det kommer en propp, men det er ikke alltid jeg husker det:D
Jeg har også en Canon 40D med Canon EF 35-350mm 1:3,5-5,6 og bruker da samme innstillinger. Om dette er idielt er jeg ikke sikker på, utstyret er bedre enn kunnskapen for å si det slik:D
 
Back
Top