Re: Mer handikap issues for DY
Nå tror ikke jeg at noen virkelig har uttalt seg om at "jeg trodde ikke rullestoler var så vikig"...! Hvis folk vet at de må åpne smekken eller ta av seg buksa for å gå på do, så vet de også at rullestol er en erstatning for beina til en HC... Så det er nok en eller annen misforståelse, språkpoblem, stress eller annet - men at disse ord fremkom og hadde meningen ordene sier, kan jeg ikke tro... En rugby-spiller har helt egne, spesialtilpassede stoler som kun brukest til å utøve sporten - og disse kan ikke erstattes av noe annet, så det er klart at hvis det var disse som "forsvant", så ble jo treningen helt mislykket...
Når det er sagt, er det mange - både i luftfart og ellers, som tror en rullestol er en, eh - rullestol...! Det er stor forskjell på rullestoler, enhver HC har en rullestol tilpasset seg og sitt HC. Jeg skulle ha en 2 timers transit på CPH, og personalet kom med en av flyplassens rullestoler siden min stol skulle flyttes videre til neste flight... Da fikk jeg panikk, jeg kan ikke trille rundt på store Kastrup i 2 timer med en stor jernhest...!!! Flyverten kunne ikke forstå hva som var så viktig med det, en rullestol var vel en rullestol... Jeg spurte henne hvilken sko-str. hun brukte, hun svarte spørrende str. 37. Jeg spurte henne da om hun orket å gå rundt på Kastrup med noen store vernestøvler i str 45 med innebygget bly-såle...! Og nei, det hadde hun ikke orket... Og ja, da tok hun poenget
Generelt er jeg livredd for å bringe stolen med på fly, da det er så alt for stor fare for ødeleggelser på stolen. De siste 8 gangene jeg har flydd, har jeg faktisk hatt skader på stolen 3 ganger, 2 mindre skader og en skade så stor at stolen ikke kunne brukes. En rullestol er et vanskelig kolli virker det som, ellers er den til irritasjon - eller kanskje de som håndterer den ikke forstår at den er beina våres...
H