• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Meningsløs ID-sjekk innenlands?

AirbusTrond

ScanFlyer Mile High Club
Meningsløs ID-sjekk innenlands?

Sist gang jeg reiste innenlands la jeg på eget initiativ fram bankkort med ID. Men verken på OSL eller AES sjekket noen dette. Begge steder viste jeg fingeren. Dette funket på OSL, men ikke på AES. Da måtte jeg levere boardingkortet, men ID ble fortsatt ikke sjekket.

Broderen reiste fra AES på lørdag. Hans ID ble heller ikke sjekket. Etter å ha vist fingeren fikk han lapp - og oppdaget etterhvert at det var feil sete og og navnet "Marianne Myklebust" (eller noe lignende).... Han gjorde personellet oppmerksom på feilen, og han fikk etter hvert skrevet ut korrekt lapp. Så ble "Myklebust" ropt opp, men ingen svarte. Det viste seg at en annen også hadde fått feil lapp...

Svikt i rutiner kan et åpenbart kalles. Hvem er det som ikke gjør jobben sin? For meg framstår hele systemet som meningsløst i utganspunktet, men når det ikke gjennomføres blir det jo direkte latterlig.

Back