Hei
Må bare innrømme at NSFF og Nord-Norge har jeg ikke hørt så mye om. Kanskje det ikke er noen medlemmer nord for polarsirkelen ?
Tenkte nå ihvertfall å melde meg inn nå
Men jeg er glad at NSFF finnes og kan være med å gjøre spotter miljøet mere "seriøst" i den forstand at når man skal forklare for en i "Lufthavnvakta/ security, flyselskaper, o.l." at dette med å ta bilder av helikopter og fly (luftfartøy) er noe seriøst.
Så hva blir riktig å tenke: "Spør ikke hva NSFF kan gjøre for deg, men hva du kan gjøre for dem" eller "Spør ikke hva du kan gjøre for NSFF, men hva de kan gjøre for meg" ?
Her i Tromsø har vi en "hastesak" der Avinor kommer til å gjerde inn flyplassområdet (og den plassen vi kaller for "vollen" der disse bildene er tatt:
http://forum.scanair.no/showthread.php?t=63366 ), med bare noen meter fra hovedveien, som gjør at vi ikke kan parkere (3 m regelen) ved gjerde, heller ikke bygge noen plattform. Så skal vi kunne ta bilder som de idag, må vi skaffe oss min. 500mm zoom, eller få jobb på flyplassen.
Nå er det rent plassmessig mulig å lage en liten sving på gjerdet innover mot flyplassen uten noen problemer rent teknisk for de som skal sette opp gjerdet (men det vil bli bruk for noen flere "gjerde-moduler" ) Vedlagte bilde viser dagens situasjon, og de flybildene er tatt i området der den lastebilen står (kartet viser gnr/bnr og de røde strekene er ikke gjerde, men den linjen nærmest vegen indikerer best hvor gjerdet kommer)
Har dere noen gode kontakter på TOS, noen råd, så ville vi satt stor pris på å få den hjelp/støtte som dere kan gi.