TOS
ScanFlyer Mile High Club
Jamen det giver da helt sig selv, NY er en stor business og leisure destination, og samtidig har CO et stort netværk ud af EWR - så den bør da være oplagt.
Mitt poeng var altså at EWR er en av IC-ruten vi allerede har direkte ut fra OSL, den serves av en av SAS sine partnere (og som da sikrer tilgang til COs store nettverk), osv. Dvs. at SAS evt vil åpne e IC-rute fra OSL og som fra dag 1 vil være nærmest i direkte konkurranse med CO (jeg regner med at CO som er eneste aktør på ruten har lagt avgangstidene til det som passer kundene best). Selv om SAS har kuttet kostnader så var vel EWR en av destinasjonen de betjente fra OSL, og som de ikke klarte å få lønnsomt uten konkurranse. Nå ville det evt blitt med konkurranse, men som en litt mer effektiv aktør. Det er et åpent spørsmål om fortegnet blir positivt, men jeg antar at SAS tenker på slike ting.
Dag Viking har vel et poeng: Om SAS kan ta tilbake en tilstrekkelig stor andel av kundene som i dag flyr via CDG/AMS/LHR o.l. til New York, så kan det kanskje være OK.
Last edited: