Med SAS fra OSL til KRS - ORD-LHR-OSL:BA

Cecilie

ScanFlyer Crusty
Medlem
Heisann!
Holder på å bestille en billett fra OSL til KRS nå, i forbindelse med hjemreise fra USA i mai.
Lurer bare på hvordan det er å sjekke inn to kolli (som jeg jo har lov å ha med meg hos BA fra USA) hos SAS fra OSL-KRS?
Må jeg betale ekstra for den 2.baggen, eller vil det gå OK så lenge OSL-KRS flighten og ORD-LHR-OSL er på samme dag?

Hvis det er slik at jeg må betale i dyre dommer for den 2. baggen vurderer jeg nesten NSB hjem i stedet for SAS.

Hvis du bestiller to forskjellige billetter så har det ingen ting å si for SAS om du har kommet fra USA eller månen, da gjelder vanlige regler. Dersom du bestiller alt på en billett så stiller saken seg i et annet lys.

Norwegian lar deg vel fortsatt kjøpe plass til to kofferter a 20kg hver for 40 kroner stykket.

Bestiller du separat billett med SAS må du nok ut med 50 kroner per kg i overvekt.

Pass på at du ikke gjør som en del pax og pakker f.eks 25kg i en og 15 kg i den andre kofferten. Da blir det 5 kg overvekt!
Ellers er den 2 x 20kg en utmerket ordning for de som skal ha med seg en.

Kan noen da forklare meg hvorfor UA lot meg sjekke inn to kolli á 23 kg i august fra ORD til DEN, uten ekstra kostnader, etter BA fra OSL til ORD via LHR?
Er det kanskje andre regler som gjelder her i USA?

Hvis det var en gjennomgående billett så kan du ta med max bagasje fra start til slutt.

Da vil jeg anta at du har vært veldig heldig...

Eneste annet alternativ jeg kan komme på er at det ble lagt inn 2 kolli ved bestilling, men siden du spurte slik som du gjorde (i post nr 6) så ble ikke det gjort.

Er ikke helt sikker... Dersom bagasjen var merket helt frem, tror jeg amerikanske regler sier at man har rett paa 2 pieces uansett om man er paa to reservasjoner. Dersom UA har tatt seg betalt av Cecilie, hadde hun maattet betale for til og med koffert nr. 1

Norwegian blir som flere sier det beste valget, og det kommer fra meg som heller flyr SAS en Norwegian

Back