Med ønske om høstsol

Re: Med ønske om høstsol

Har vært på Santorini for en del år siden, og jeg kan bekrefte at dere har gjort et godt valg. Landskapsmessig er øya rett og slett spektakulær. Ankom med båt sent om kvelden og kunne se lysene fra bebyggelsen på toppen av krateret. Uforglemmelig. Mye god mat er det også å få tak i. Ser fram til trip-rapporten.

<Det WF-380 sa>

Også arkitekturen er jo spesiell. Spesielt måten byene ligger i terrenget (Fira og Oia spesifikt). Veldige koselige å være i er de og.

Vi tok en arrangert båttur til de andre øyene i området da jeg var der, blant annet til øya hvor vulkanen ligger som er et must (spesielt for deg som er geolog).

Gitt at det er restplasser igjen når vi hiver oss rundt og bestiller.
Pass på å ikke forveksle restplasser og "uspesifisert".

Med uspesifisert så er det sjangsespill med hva dere får. Dere kan være heldige å få noen av de billigste innkvarteringene fra katalogen eller dere kan få langt simplere hostell eller privat inlosjering og dere kan være nødt til å flytte en eller flere ganger under oppholdet.

Hvordan er størrelsen på øya, dere som har vært der? Jeg er vant med å gå i 40-60 minutter én vei uten at det er "langt". Båttur og solnedgang er herved oppskrevet som aktiviteter.

Robertaas - tusen takk for godt tips! Jeg har heldigvis (!) så langt søkt på spesifikt 3-stjerners og 4-stjerners, forskjellen er en 1000lapp så jeg må forhøre meg med reisepartner...

Back