Med lisens til å rane (Avinor)
Hei,
Overrasket over at denne ikke er blitt publisert/diskutert. Kan sikkert skyldes at man må ha abonnement for å se den, uansett en veldig god, gjennomtenkt og spot-on artikkel.
http://www.aftenbladet.no/meninger/kommentar/Med-lisens-til-a-rane-3235420.html
Hei,
Overrasket over at denne ikke er blitt publisert/diskutert. Kan sikkert skyldes at man må ha abonnement for å se den, uansett en veldig god, gjennomtenkt og spot-on artikkel.
http://www.aftenbladet.no/meninger/kommentar/Med-lisens-til-a-rane-3235420.html
I forrige uke sa lufthavnsjef Lorentzen til NRK Rogaland at han ønsket bidrag fra regionen for å få til et bedre busstilbud for reisende til og fra flyplassen. Avinor ser ikke for seg å bidra.
Plassene drives av Europark, men grunneier Avinor høster høyst sannsynlig størstedelen av parkeringsinntektene.
Jeg vet ikke nøyaktig hvilke kalkyler Avinor bruker når parkeringsavgiftene skal prises. Det skjer i hvert fall ut fra prinsippet om mest mulig profitt for arealene. Jeg vil tippe at prisen på taxikjøring mellom sentrale områder i Stavanger og Sandnes er et øvre pristak. Dersom Avinor setter parkeringsavgiftene noen hakk under taxiprisene, blir profitten størst. Da velger flere å kjøre selv.