Med Finnair (AY) i biz til HKG

Ikke for å være frekk, men er du overvektig? Jeg har også opplevd et par ganger at et flyselskap sender samme maskin for å hente meg tilbake over atlanteren, som jeg hadde på turen bortover, og teorien min er at de "fant ut at det tålte han, så da tar vi ingen sjanser" ;)

Hehe - nei anser meg vel ikke som så veldig overvektig, selv om jeg nok kan ha godt av å ta av noen kilo. Men når man er nesten to meter lang blir det jo noen kilo kropp av det ^_^.

Jeg er rimelig sikker på at de ikke sendte samme flyet pga meg - da burde de ihvertfall ha gjort meg oppmerksom på denne spesial-servicen :D.

Men man skal forsåvidt være forsiktig når man reiser mye i jobben. Det blir lett mye restaurant-mat evnt noe 'raskt', noe øl, mye stillesitting i møter og flyseter, og ikke så mye trim. Prøver selv å være flink å benytte meg av svømmebasseng og trimrom når jeg er på tur men det er ikke alltid det går. Hadde med badebuksa denne gangen også, men den lå trygt i kofferten...

BTW,

Denne turen gav totalt 320 Tier Points hos BA Executive Club (det er 400 TP som er grensen for Sølvkort som tilsvarer gullkort i mange andre bonusprogrammer).

Det gav også totalt 13422 miles på EC kontoen.

Det kommer jo også godt med :)

Bare nevner, at BA også krever 4 "Qualifying Flights", som betyr BA-metall, med BA-flightnummer, og også innen spesielle bookingklasser (De samme klassene som i utgangspunktet git Tier Points).

Så om man melder seg inn i BA sitt program, og flyr en tur som denne med AY, så er man i praksis 80 poeng unna sølv, som tilsvarer en tur/retur London i business. Allikevel får man ikke sølvkortet før man har flydd fire flighter med BA, og ender opp på mer enn 400 Tier Points.

Bare nevner, at BA også krever 4 "Qualifying Flights", som betyr BA-metall, med BA-flightnummer, og også innen spesielle bookingklasser (De samme klassene som i utgangspunktet git Tier Points).

Så om man melder seg inn i BA sitt program, og flyr en tur som denne med AY, så er man i praksis 80 poeng unna sølv, som tilsvarer en tur/retur London i business. Allikevel får man ikke sølvkortet før man har flydd fire flighter med BA, og ender opp på mer enn 400 Tier Points.

Men nå gir jo BA tier points også på billige eco billetter, iallefall i en begrenset tidsperiode (så får man se om den ikke blir forlenget) så da trenger det ikke blir så fryktelig kostbart likevel..

Men nå gir jo BA tier points også på billige eco billetter, iallefall i en begrenset tidsperiode (så får man se om den ikke blir forlenget) så da trenger det ikke blir så fryktelig kostbart likevel..

Men det er vel kun hvis man er sølv elller gull fra før?

Back