May the fourth/force, fra Tokyo

petter380

Powder hound
Medlem
Heihei, siste gang fra Japan for denne gang, heldigvis ny tur allerede i august! Barna står opp ved første dagslys, ca. fem og det er tidlig gitt. Flyet vårt hjem har avgang rett før midnatt så blir en noe lang dag for de, og det går nok bra! Fjorten timer ren flytid, nord for Amerika, og er glad det er i C. Lurer på når neste Star Alliance tur blir, og spesielt NH lounge på HND og ditto LH i MUC. Skyteam er ikke i nærheten når det gjelder Asia spør du meg, selv om AF har mange avganger til Japan hver dag.

Fem uker har gått fort, og mange erfaringer med ei som nå har blitt ti måneder og en fireåring noteres til neste tur som forhåpentligvis blir desember neste år. To tips er mest mulig kveldsfly og å være lenge vekke, minimum fem uker egentlig.

Spent på snøforholdene ved hjemkomst Bergen mandag ettermiddag, ser det snødde tjue og nor cm. i høyden i går om ikke annet! De neste langhelgene i slutten av måneden blir WF vårt flyselskap, som blir gøy! Håper alle får en nydelig søndag!

Fem uker har gått fort, og mange erfaringer med ei som nå har blitt ti måneder og en fireåring noteres til neste tur som forhåpentligvis blir desember neste år. To tips er mest mulig kveldsfly og å være lenge vekke, minimum fem uker egentlig.
!

Synes nå det med fem uker ikke bare gjelder med små barn jeg da. Problemet er jo at på bank og arbeidsgiver er uenig med både deg og meg.

God kveld fra terrassen i Nyc. De truet med regn og det er truende skyer, men ingenting faller ned. Prøve å stå opp tidlig i morgen for at norsk rytme skal komme på plass kjapt. Mye som koker på jobb. Morgendagen bringer vel en joggetur og en tur på 21century der det er en genser som snakker til dattern min. Håper å få til en morgenøkt på The Met også. Flyet går 17.10 fra jfk og vi er spente på AF loungen.

Synes nå det med fem uker ikke bare gjelder med små barn jeg da. Problemet er jo at på bank og arbeidsgiver er uenig med både deg og meg.

God kveld fra terrassen i Nyc. De truet med regn og det er truende skyer, men ingenting faller ned. Prøve å stå opp tidlig i morgen for at norsk rytme skal komme på plass kjapt. Mye som koker på jobb. Morgendagen bringer vel en joggetur og en tur på 21century der det er en genser som snakker til dattern min. Håper å få til en morgenøkt på The Met også. Flyet går 17.10 fra jfk og vi er spente på AF loungen.

På tide med å bytte arbeidsgiver og bank kanskje, her er det 100% remote så lenge jeg deltar som avtalt gir arbeidsgiver beng i om jeg er på Bainbridge, Oahu, Kauai, Napoli eller Reykjavik ! Og Boeing Bank bryr seg seg 0 så lenge jeg betaler slik jeg har gjort de siste 15 årene.

Her synes jeg 5 timer søvn går fort…men når det er kaffe og forum som venter er det ikke noe å grine av:-) Kaffe og bakverk hos opphavet om et par timer og så skal det vel vaskes litt i huset…middagsgjester i kveld. Mindre søvn gir bedre uttelling av dagen:-)

Morn fra Sandnes. Tidlig på an her med hun lille som fortsatt holder det gående med feber og diverse. Så lenge ting kan ordnes uten at mamma må levere melk så kan jeg ta en tørn. Nå er mini pakket godt inn og sovna greit i vogna utendørs. Så da blir det å krasje på sofaen for pappa.

Mornings fra Asker. Fått noen hint om at det er noe ute som bør fikses etterhvert. Før det senere i dag er tid for sesongens siste hockeycup eldstemann, så da er på en måte vinteren over. Før det starter opp igjen i midten av august. Ha en fin dag.

På tide med å bytte arbeidsgiver og bank kanskje, her er det 100% remote så lenge jeg deltar som avtalt gir arbeidsgiver beng i om jeg er på Bainbridge, Oahu, Kauai, Napoli eller Reykjavik ! Og Boeing Bank bryr seg seg 0 så lenge jeg betaler slik jeg har gjort de siste 15 årene.

Mange norske arbeidsgivere (og norsk lovverk?) tillater ikke å jobbe remote fra utlandet. Blir utover det fort vrient å betale banken om ikke jobben betaler meg [emoji28]

Morn fra Tønsberg. En liten en som ikke var giret på å sove i natt, greit mot hans normale oppførsel, så passe trøtt i trynet. Kan vel generelt ikke kalles unormalt når alderen fortsatt måles i måneder og ikke år.
Sola skinner, ensifret antall varmegrader ute og en iskald nordavind med stiv kuling i kastene, så ikke veldig varmt vårlig

Mange norske arbeidsgivere (og norsk lovverk?) tillater ikke å jobbe remote fra utlandet. Blir utover det fort vrient å betale banken om ikke jobben betaler meg [emoji28]

Mer enn 4 uker så er det fort at Skatteetaten begynner å murre litt. Også har noen av oss barn som bør dukke opp på skolen i blant [emoji6]
I tillegg er det noen gråsoner rundt forsikringer etc

Mer enn 4 uker så er det fort at Skatteetaten begynner å murre litt. Også har noen av oss barn som bør dukke opp på skolen i blant [emoji6]
I tillegg er det noen gråsoner rundt forsikringer etc

Dette er jo et poeng, ofte så vil Skatteetaten vite litt om hvor man er reelt bosatt skattemessig. Og til USA skal man ihvertfall ikke reise på en ESTA/turistvisum om man skal jobbe remote med et utenlandsk firma.
Relativt sett greiere i EU/EØS det her da.

Jaja god søndag fra Ullevål sykehus, men i stedet fra sengepost, biblioteket. Noe greier jeg bare må få unna og greit å skifte litt miljø fra heimen.

God formiddag fra Kongsberg. Utrolig deilig med Brann seier i går. Vurderte å dra på kampen, men slo det fra meg, da det ville blitt litt anstrengene rent helsemessig. Ellers ser det ut til at jeg har klart å knekke et ribbein, uten at jeg helt vet hvordan det skjedde. Det er i perioder ganske vondt. Prøver med litt Paracet i første omgang. Hjelper ikke det får finne frem litt sterkere lut fra medisinsskapet.

God formiddag fra Clarion Hotel Oslo Airport,
Siste dag på Landsmøte til FrP, returen går vestover fjellet med 4047 senere i dag.
Ha en fin søndag.

God dag fra en solseng i hagen. Ganske sliten etter ti timer med lunsj i går. Fru er på tennis og skal ha meg med i marka etterpå. Svigers på middag og så besøke senior på A-Hus etter at han brakk lårbenet i går. Nå er det greit at han er i meget god form så dette ordner seg relativt raskt.

Arving en skal hentes fra tennis-camp klokken 22 så da er vel denne helgen over.

Naboen har akkurat gitt oss en skikkelig konsert - 40 korpsmusikanter underholdt konfirmanten. Da er vel lista lagt for videre konfirmasjoner…

Jeeez, etter å ikke engang å ha tatt av føler jeg at jeg nå har testet dette. Det er ikke noe for meg

Nå har jeg landet. Dette er definitivt ikke noe for meg. Normalt føler jeg meg bare litt småsliten etter en 14 timers flight. Etter 7+ timer eco i 767 føles det som om jeg våknet naken på stranda i Santa Monica, med sand i øya og dårlig husk.

Maaaakan. Klikket til og med bittelitt i security når de var urimelige med meg. Grompf

Ha en bedre ettellerannet-dag

Ja. du fikk vel de sedvanlige SSSS'ene .. ? :p

G'morgen fra SC .. Her har man gjort unna de sedvanlige morgenaktivitetene, som frokost, bikkjetur(er) og bleieskift ... Skulle imidlertid ønske at noen tok ansvar og merket de j**** bleiene med foran og bak. Ikke det at det ser ut til å spille så stor rolle, men likevel ...

Blir vel en tur ut med skuta i løpet av dagen, hvis tordenværet holder seg unna. Ellers kanskje jeg slenger ut ei line fra brygga. Ser på fiskeradaren at det er stor aktivitet inne langs bryggene på marinaen.

Ellers er det nøyaktig 19 år siden jeg fikk servert dette velsmakende måltidet på vei fra Atlanta til Fairbanks .. Sånn apropos Delta .. ;)

Attachments

• 001.jpg
    001.jpg
    70.3 KB · Views: 189
God dag fra en solseng i hagen. Ganske sliten etter ti timer med lunsj i går. Fru er på tennis og skal ha meg med i marka etterpå. Svigers på middag og så besøke senior på A-Hus etter at han brakk lårbenet i går. Nå er det greit at han er i meget god form så dette ordner seg relativt raskt.

Arving en skal hentes fra tennis-camp klokken 22 så da er vel denne helgen over.

God bedring til senior. Har jobba litt på Ahus også jeg , virker mye mer kaotisk enn OUS merkelig nok, selv om OUS er langt langt større. Sengepostene på Ahus er uansett helt dust organisert fysisk, alle som jobber på sengepostene sitter på utstilling i korridorene. Joda jeg ser jo poenget med å være nær pasientene, men det er en viss verdi i det å kunne jobbe litt i fred og ikke være på utstilling for alle som beveger seg i korridoren.

Det positive med Ahus er at maten man serverer har bedre kvalitet enn det mikrogreiene vi driver på med på OUS.Der kommer det en matvogn til gitte tidspunkt på de ulike sengepostene, ulempen er jo at pasientene har mindre valgfrihet mtp å få i seg større måltider. Fordeler og ulemper med begge deler, men jeg vektlegger nå kvalitet iallefall når man er inneliggende på sykehus. Dessuten er kantina på Ahus også ganske grei , men de har kantina inhouse og ikke outsourca det til ISS slik OUS har.

Last edited:
Nå har jeg landet. Dette er definitivt ikke noe for meg. Normalt føler jeg meg bare litt småsliten etter en 14 timers flight. Etter 7+ timer eco i 767 føles det som om jeg våknet naken på stranda i Santa Monica, med sand i øya og dårlig husk.

Maaaakan. Klikket til og med bittelitt i security når de var urimelige med meg. Grompf

Ha en bedre ettellerannet-dag

Altså, hva sa jeg om 29 t i NYC?

Tar tid å taxe på jfk, men 6,5 t flytid betyr nok st jeg rekker en dusj og likevel være blant de første på kontoret i morgen.

Back