• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

maxjet er borte - men stopper dette de andre selskapene med store seter?

Snarere tvert i mot ville jeg tro - hvorfor skulle det å miste en konkurrent være negativt for de som blir igjen???
 
Kan ikke SAS overta flyene MAXJet brukte og starte transatlantiske flyvninger fra OSL...
 
Hvorfor må Amerikanerne alltid forkorte British Airways til British Air? Ulikt US Airways som tidligere het US Air, så har British Airways hatt sitt navn siden BOAC og BEA slo seg sammen for ca 50 år siden.
 
LN-AFG, dagens matteleksjon:

2008 - 1974 = 34

Jeg er ikke fylt femti og har flydd BOAC, BEA og BA i den rekkefølgen. Fikk med meg Dan-Air også (som ble kjøpt opp av BA) :D
 
Engelskmennene er utrolig sensitive når det gjelder British Airways.
Prøv å si British Air, Brit Air e.l forkortelser på Flyertalk, og du får pepper så det holder.
Enten skriver man hele navnet, eller så kan man forkorte til BA.
Alt annet er uakseptabelt.
 
Engelskmennene er utrolig sensitive når det gjelder British Airways.
Prøv å si British Air, Brit Air e.l forkortelser på Flyertalk, og du får pepper så det holder.
Enten skriver man hele navnet, eller så kan man forkorte til BA.
Alt annet er uakseptabelt.

Britt Air er fransk. British Air er hva engelskmennene er fulle av...

Spøk til side: De har et poeng. Man kan prøve å være nogenlunde nøyaktig. Hvilket selskap er Braafens (som så mange briter nyter å kalle det)? Eller hvem kjenner forkortelsen KNL som - igjen - finnes på samme øy og i Scramble-kretser? De tror visst vi kaller Luftforsvaret for Kongelig Norsk Luftforsvar (med store bokstaver). Det er mange tilsvarende. Hjemmelagde forkortelser er skumle.
 
Mens en skokk med amerikanske piloter mener Continental Airlines (CO\COA) skal omtales CAL. Arg!!:71:
 
Kremt CK, er ikke dere nå nesten like gjennomsiktige :p
(kunne heller ikke dy meg)
 
ok, da tar vi diskusjonen back on topic - etter litt "lun trakassering" blandt venner.
Det er nok sundt for dette segmentet at én aktør forsvant. MaxJet var vel selskapet jeg hadde minst tro på (sammen med SilverJet). Jeg tipper EOS vil klare seg, i alle fall om de finner seg en partner som kan feede litt trafikk her og der også. Franske L'Avion er jeg mer usikker på....
 
Og der ser det jammen ut til at Silverjet smir mens jernet er varmt ved å kjøre inn 2 daglige flighter, og fyller dermed hullet etter Maxjet.
Ser at de også gjør et poeng av dette med alle skjulte skatter og avgifter.. begynner pendelen å snu tilbake mon tro?

Silverjet's Very Sivilised Sale through Fall 2008
Source: Silverjet 04/01/2008

To start the year off in high-style, Silverjet, the British airline providing a premium end-to-end air travel experience, is proud to announce an unprecedented offer available on its twice-daily flights to London through October 2008.

Starting on January 4, Silverjet is introducing fares at $1,759 round-trip, with all taxes and fees included, from Newark to London Luton. Passengers need not worry about hidden costs, surcharges or blackout dates—Silverjet’s ‘Very Sivilised Sale’ takes all of the hassle out of the booking process with the fantastic rate as the bottom line price tag. Whether traveling for business or leisure, transatlantic jetsetters can now experience the most ‘sivilised’ way to travel while taking advantage of this incredible special fare.

“As many airlines today sneak in hidden surcharges that inflate final ticket prices and anger customers, Silverjet is proud to introduce a fantastic offer that takes the stress out of booking with a simple round-trip price tag and no additional fees or stay restrictions,” said Silverjet CEO Lawrence Hunt. “With our ‘Very Sivilised Sale’ we invite all business and leisure travelers to take the hassle out of their travels and enjoy Silverjet’s incomparable end-to-end ‘sivilised’ experience.”

http://www.airtransportnews.aero/cgi-bin/article.pl?mcateg=&id=8347
 
Back
Top