• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

'MAX' tar form og runder 600 bestillinger

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Detaljer om nye bestillinger er nært forestående

Boeing initially said the 737 MAX would have a CFM International LEAP engine with a 66-inch or 68-inch fan, depending on a final decision about what's the best tradeoff between weight and efficiency. On Thursday, Albaugh said it would be 68 inches, which "really is a sweet spot for us ... in terms of fuel burn, drag on the airplane and also additional weight on the airplane."

The CFM LEAP engine also is one of two offered on the A320neo, but with a 78-inch fan, allowing the engine to run on less fuel. But Boeing reiterated its assertion the that 737 MAX will burn 4 percent less fuel than the A320neo and cost 7 percent less to operate. (Boeing says it will use 10 to 12 percent less fuel than current 737s, cutting operating costs by about 7 percent.).

http://www.seattlepi.com/boeing/article/Boeing-737-MAX-commitments-top-600-2250349.php
 
Back
Top