Måske ny ballade

Re: Måske ny ballade

Selvsagt burde man kunne klare det. Man bør selvsagt avklare hva hensikten er FØR man starter. Ikke vanskelig det.
Tror det hadde vært veldig bra. SAS er heldig som faktisk har en så stor allianse å spille ball med. Skulle ønske dem spilte enda mer....

Tidligere fikk man jo f.eks Austrian til å fly Wien-København-Chicago i samarbeidet European Quality Alliance...

Egentlig litt overrasket over hvorfor man ikke klarer å få til et sterkere samarbeid mellom flyselskaper i samme allinase bortsett fra gjennomgående bagasje og bonuspoeng. Virker som man ikke griper ordentlig fatt i alt som en virkelig kan tjene penger på.

Nå gjøres vel dette særlig i Star samarbeidet. Mye som skjer som vi ikke har all informasjon om... SkyTeam gjør vel også mye...

Jo skjønner selvsagt at dte skjer mye som vi ikke kjenner til. Men som reisende synes jeg fortsatt det er merkelig at en ikke har klart å få til samordnede innkjøp av tjenester og produkter f.eks.

Med holdningen til CAU tror jeg ikke man skal ha forstore forventninger.....

Det har jo Star... De setter jo felles krav til nye flyinnkjøp blant annet... Er nok en del penger å spare der... drivstoff er vel også et samarbeidsområde innen Star...

Originally posted by EB
Det har jo Star... De setter jo felles krav til nye flyinnkjøp blant annet... Er nok en del penger å spare der... drivstoff er vel også et samarbeidsområde innen Star...
Og det burde vært langt flere.......

Originally posted by DY
Bra av SAS - elendig av kabinforeningen som tydeligvis kun tenker på eget beste.

At en fagforening tenker på sine medlemmers beste kan da umulig komme som noen overraskelse...? Det ligger jo i enhver fagforenings natur. Og sånn skal det selvsagt fortsatt være. Vis meg den fagforeningen som synes det er ok å få billig utenlandsk arbeidskraft i konkurranse med seg selv.
Så får ledelsen finne seg i å gå i forhandlinger/samtaler med de ansattes representanter for å finne løsninger begge parter kan leve med.

Men hva når fagforeninger er med på å drive det så langt som de gjorde med Sabena?

Originally posted by cabincruiser
Originally posted by DY
Bra av SAS - elendig av kabinforeningen som tydeligvis kun tenker på eget beste.

At en fagforening tenker på sine medlemmers beste kan da umulig komme som noen overraskelse...? Det ligger jo i enhver fagforenings natur. Og sånn skal det selvsagt fortsatt være. Vis meg den fagforeningen som synes det er ok å få billig utenlandsk arbeidskraft i konkurranse med seg selv.
Så får ledelsen finne seg i å gå i forhandlinger/samtaler med de ansattes representanter for å finne løsninger begge parter kan leve med.

Kabinforeningen skal selvsagt tenke på sine medlemmer - aldri benektet det. Det er vel kanskje måten de tenker på medlemmene sine. SAS fagforeningene burde kanskej skjønne at ved å ansatte kinesisktalende så styrker det produktet SAS leverer.

Back