Marie Ehrling till SAS

Savipix

ScanFlyer Rusty
Di.se

SAS tiger om Ehrling
2006-09-18: Nyhetsbyrån Direkt
SAS är fortsatt fåordigt kring potentiella efterträdare på flygbolagets vd-stol.
Presschef Bertil Terner vill inte kommentera huruvida Marie Ehrling är på väg till SAS när hon nu lämnar Telia Sonera.

"Det är styrelseordförande Egil Myklebust som arbetar med rekryteringen av en ny vd. Han har sagt att han inte kommer att prata om eventuella kandidater förrän det är klart så det finns inga kommentarer om enskilda personer", säger Bertil Terner.

Egil Myklebust själv är på resa i Asien.

SAS har tidigare sagt att arbetet med att hitta en ny vd ska vara klart under hösten.

"Under hösten håller fortfarande. Det är viktigt att få en ny vd på plats så snart som möjligt men vi har inte satt något specifikt datum för när vi ska vara klara med det", kommenterar SAS informationsdirektör Hans Ollongren.

Marie Ehrling satt i SAS koncernledning fram till 2003 då hon gick till Telia Sonera.

I Telia Soneras pressmeddelande på måndagen skriver Marie Ehrling att beträffande hennes framtidsplaner är det ännu inte klart vad hon ska göra.

Marie er velkommen om hun ikke har noen svin på skogen i Sonera saken.

Og få gjerne Gry tilbake i Sas Norge.

Kjekt dersom vi får en kvinnelig konsernsjef i SAS.
Hun bør være rimelig godt utrustet med mye energi og krefter for å lede konsortiet.
Marie Erhling har vel den fordel at hun kjenner SAS fra før og vet i så måte hva hun går til.
Jeg ser ikke bort fra at hun kan tiltre sjefsstolen i selskapet. Et godt tips.

Jeg har i i og for seg ikke noen formening om Marie Ehrling er rett person eller ikke. Men hun har nok et temmelig godt navn i SAS.

Det jeg derimot virkelig frykter er om SAS skulle finne på å ansette en konsernsjef totalt utenfra. SAS står overfor enormt mange store beslutninger som er nødt til å tas i svært nær fremtid. Det vil derfor være katastrofalt i mine øyne om man setter inn en sjef som er totalt ukjent med luftfart generlet og SAS spesielt.

SAS har ikke råd til å ha en konsernsjef som skal bruke halvannet til to år på å bli kjent med bransjen og selskapet før man kan ta riktige beslutninger.

Det samme gjelder for ny sjef for SAS Braathens. Om SAS velger en ny direktør i SKBU fra Tine, Jernbaneverket eller Telenor begynner jeg å grine. Uansett hvor karismatisk og organisasjonsmessig dyktig denne personen er. Et nytt eksperiment à la Petter Jansen og Bjørge Stensbøl vil være krise. For det går bare ikke.

Det SAS trenger nå er, dyktige håndverkere som kan faget. Så får karismatikerne vente til man har klart å skru sammen skuta på en slik måte at den er seilingsdyktig først.

Jeg antar at Marie Ehrling er en av de som kan være en av disse håndverkerne.

Originally posted by Nick Figaretto
Men hun har nok et temmelig godt navn i SAS.

Gott namn i Norge ? Den svenska personalen bävar. Man andades ut när hon försvann ur organisationen så låt oss för deras skull hoppas på något annat namn.

Sikkert ikke enkelt å finne en person som kjenner SAS godt innenfra, og som er godt likt i alle 3 land, samt blant ansatte og kanskje aksjonærene :D
Litt av en utfording i allefall.

Kult om det blir en kvinne i sjefsstolen. Marie Ehrling er vel den beste kandidaten om man skal finne noen som har mye SAS-erfaring.

Vil en annen fra toppledelsen være aktuell? Gunnar Reitan, Gunilla Berg, John S. Dueholm, Bernard Rikardson.

Nei--Nei--NEI--NEEEIII
Sistnevnte var visnok arkitekten bak pensjonskuttene som ble dømt nord og ned i arb.retten.
Blir det M E så må vel en annen Ehrling forsvinne (SAS-SE)????

ME har virket på meg som en dyktig og smart dame, så hvorfor hun skulle vlege å komme tilbake til et selskap som dumpet henne på hodet ut og som neppe vil gi henne rolige dager er for meg et mysterium....

Hva med Randi Flesland, det hadde vært noe det? da hadde konkursen vært et faktum innen 2007. :-)

Flott med en kvinne i toppen,men helst ikke ME.Mitt førsteinntrykk av henne var ikke det beste.Hun er sikkert dyktig på det analytiske planet,men det vi trenger er en sjef som kan blåse liv i et selskap/bolag som ligger nede og er fullstendig pulverisertTo valg som er dårligere enn ME er Reitan og Richardsen.Har det ikke gått "åt helsike" med SAS før,så gjør det akkurat det med en av disse bak spakene!Grøss og gru!:cry:

det konsernet trenger er en leder som kan inspirere både ansatte og kunder, en visjonær som samtidig kan være tøff og gjennomføre nødvendige tiltak

Originally posted by CK
det konsernet trenger er en leder som kan inspirere både ansatte og kunder, en visjonær som samtidig kan være tøff og gjennomføre nødvendige tiltak

Precis CK och där föll ju ME bort !

Gjorde ikke ME en meget god jobb i forbindelse med Linateulykken... Hun kan i tillegg mye om flybransjen - før under og etter massive endringer...

Du tror inte att hon är trött på statliga kolosser? SR känns heller inte så internationellt... Hon verkade ju vara intresserad av en karriär bortom Sverige.

Back