Mann fikk del av vindu i fanget under landing

jameson82

Flysitter
Flyet var innleid fra Air Explore

A RYANAIR passenger got the shock of his life when a window landed on his lap as the plane touched down.

Laurence Gibson, 37, was left traumatised by the scare on board the flight from Gdansk, Poland, to London Stansted last Saturday.

The teaching assistant, of Blackheath, South East London, told The Sun it was the “worst flight of my life”.

He said: “It frightened the hell out of me. I’m a nervous flyer at the best of times.
http://www.thesun.co.uk/sol/homepag..._-TheSun-thesun-_-20150728-_-News-_-214839986

Er ikke det bare et panel som datt av og en som fikk 13 minutes of fame?

Oh dear .. nok en OM-registrert 737-400 i nyhetene. :p

Ryanair leaser to 737-400'er fra AirExplore i sommer, og dette er tydeligvis en av dem ... Men, ja - dette er bare et panel og helt ufarlig, men jeg skjønner godt at folk får noia av dette ..

Ja, ja! Nok en agurksak - tydeligvis rolig i avisspaltene for tiden.
For en halv generasjon siden landet jeg med en SK DC-10 i LAX og fikk en takplate i hodet i det flyet angrep bakken. Den veide ingen ting, ingen skade skjedd og ferdig med det.
Jammen bra internet lå mange år fram i tiden slik at ikke noen luringer klarte å kontakte diverse reaksjoner pga den forferdelige hendelsen [emoji6]

Fløy med DAT med Saab 340 RYG-SVG for noen år siden, alle bagasjelukene spratt opp under taxing på vei til takeoff, i lufta ved litt turbulens og ved landing datt et-par ting ned. Ingen brydde seg, flyvertinna beklagde så mye.

Tror dette går veldig på hvem som opplever saker & ting.

Voldsomt så fornøyd denne stakkars traumatiserte mannen ser ut til å være på bildene i artikkelen. Skjønner forøvrig at dette er litt mer oppsiktsvekkende for hvermansen enn en ryggsekk på luftetur fra bagasjehylla, men det får være måte på.

Som en anekdote syns jeg det var interessant å skue at godt over halvparten av det jeg TROR var deksler på bl.a. IFE-boksene/hullene (eller et annet lavthengende deksel/lite panel på disse stolene) i gamle-biz'en til SAS lå strødd utover gulvet etter en helt normalt myk landing på OSL for et drøyt år siden.

Jeg opplevde en gang ved boarding at et deksel hadde falt ned og lå i setet mitt. Leverte det til første crew som passerte meg. Han tok det bare bort. Husker ikke hvilket selskap det var nå. Det var ikke noen big deal. ☺

Uansett hvor ufarlig det måtte være, det er ikke noe gøy å plutselig sitte med en stor flydel i fanget. Det kan gi ufaglærte et inntrykk av hvordan resten av vedlikeholdet av flyet er ...

Tror nok jeg ville ha reagert på det uannsett om det var farlig eller ikke, en utenforstående vet jo aldri hva som "går bra" og ikke.. uff..

Må slenge meg på jeg også da...fly med KLM B77W nesten ny, og da ''datt'' hattehylla ned rett før vi lina opp for take-off, jeg spratt opp og puffa den på plass, problem solved!

Som ordtaket sier: ''Det er menneskelig å gjøre feil''

Back