• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Mange SAS intercont kanselleringer. Hva skjer?

Tommy777

ScanFlyer Mile High Club
Hei

Har lagt merke til at mange av USA rutene har blitt kansellert denne uken. Det har også vært en rekke store forsinkelser. I dag ble 925 kansellert, store forstyrrelser på EWR i går og fredag.

Noen som har oversikt og vet hva som skjer?

Flott at de tror at det er en bra ide å starte opp en ny rute til østen nå....

EWR har vel vært rimelig dårlig når det kommer til regularitet i hele sommer.......og om litt kommer vinteren....

De har en maskine som er gået tech. - ved dog ikke hvilken. CPH-PVG i går aftes blev også cancld!

http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=13551

RKG täckte idag för en trasig 330

SE-REF (A330) har stått med tech på EWR siden 17.aug og SE-REE (A330) fikk tech i CPH idag.

Har SAS fått færre, flere eller samme antall tekniske problemer etter at en byttet ut B767 med Airbus? SAS har jo forholdsvis få langfly så når det blir problemer blir det jo ofte ganske store konsekvenser.

Hurum, nok en gang takk for relevant spørsmål ??

Noen som vet hvordan en A330/340 er sammenlignet med 767/777 i teknisk "downtime" ??

Må være MOW til å svare ??

...etter hva jeg har hoert er det mere "smaasnag" med A330/340 enn 767...vet konkret at AF har vesentlig flere problemer med A340 enn 777....derimot var AF ikke fornoeyd med 767....

Har ikke noe tall, men kan ikke huske at det var saa mye kanselleringer paa interkont ...

Snag/kanselleringer med SK Airbus materiell gjør at jeg bruker KLM 747400 på mine månedtlige turer til SIN siste halvannet år.
Enten er SK flight innstilt på grunn av tech eller så er det andre årsaker til at kjerrene ikke går. Det har og hendt at de har fullbooket på strekket til Bangkok fra CPH.
Mange med meg i oljeindustrien synes ikke SK er spesielt pålitelig lenger.
De fleste ønsker å fly SK , men ikke ikke for en hver pris når det blir så lite forutsigbart.
Nytt materiell krever forstålignok innkjøring, men denne perioden bør være over nå.
Men det er vel med fly som med biler. Det er lettere å fikse en mekansik feil enn alt det elektroniske. Det tar vel tid før "mekkene" blir skikkelig kjent med de nye kjerrene.
Hvis de har "bruksanvisninger" som ligner de "lefsene"jeg får når jeg kjøper nytt kamera forstår jeg at det tar lang tid å finne ut av "fustasjopphengsforkoblingene" på Airbussene.

Originally posted by SQ 777

Noen som vet hvordan en A330/340 er sammenlignet med 767/777 i teknisk "downtime" ??

Må være MOW til å svare ??

777 er best in class...

Hvordan 767 er i forhold til 777 kan sikkert Dag svare på.

Good one... Vært en lang uke, godt over 30 timer i lufta:colgate:

Originally posted by OJB
Hvis de har "bruksanvisninger" som ligner de "lefsene"jeg får når jeg kjøper nytt kamera forstår jeg at det tar lang tid å finne ut av "fustasjopphengsforkoblingene" på Airbussene.

Forhåpentligvis er de ihvertfall bedre enn elektronikkmanual oversatt fra kinesisk til "engelsk" av en kinesisk "oversetter". :p Er borti mange kinesiske produkter på jobben, og har sett noen virkelig grelle eksempler... Men med tanke på engelskkunnskapene til mange franskmenn kan man jo begynne å lure...;)

Men hva feiler det SE-REF? Den har jo stått rimelig lenge på EWR nå.

SE-REE er tilbake i drift idag. Flyr SK909. SE-REF står fortsatt på EWR med for høyt oljeforbruk på en motor

Back