Mange mister jobben på Torp - Widerøe overtar Wizz-handling

Re: Mange mister jobben på Torp - Widerøe overtar Wizz-handling

Virker som det her er stordriftsfordeler inne i bilder så ikke rart de da vant anbudet

Siden de legger ned helt så er det vel en del support og administrative stillinger som ligger i de tallene, ikke bare til å dekke opp handlingen i seg selv.

Siden de legger ned helt så er det vel en del support og administrative stillinger som ligger i de tallene, ikke bare til å dekke opp handlingen i seg selv.

Det er nok ikke "en del". Så vidt meg bekjent er det 2 administrative stillinger.
Resten er folk på gølvet.

Og studenter som trenger deltidsjobb for å få hjulene til å gå rundt. ;)

Den ser jeg og det er fint at en bruker en del studenter til å dekke opp en vaktplan, men 70 på 20 til 25 årsverk er misbruk av abeidsgiveransvaret og ikke en seriøs bedrift verdig.

Den ser jeg og det er fint at en bruker en del studenter til å dekke opp en vaktplan, men 70 på 20 til 25 årsverk er misbruk av abeidsgiveransvaret og ikke en seriøs bedrift verdig.

Nå skal ikke jeg svare for Torp, eller Aviator. Men fra tiden min på Sola, så var det veldig mangen ringevikater/0-prosent og studenter som kun var hjemme om sommeren. Så om selv om vi var 30 mann på fast plan, kunne totalt antal stuere som var "tilgjengelig" være det dobbelte. Tror også tallet for SVG ville vært skremmende høyt skulle en telt med samtlige som "kunne" arbeide.

Studenter tar et fri år og arbeider fult, de ønsker så ikke å si helt opp pga mulighet for å jobbe litt innimellom. Etter noen år har en en veldig stor gruppe personer som blir "ringevakter", og det er disse som hjelper med å fylle ut vaktplanen.

Last edited:
Back