Mandag:-)

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra Kviknes Hotell i Balestrand - Sogn og Fjordane. Nå ut på morgentur med en kollega før møtedagen starter. Ha en flott mandag du også.

God morgen fra havet. Bare to netter igjen nå så blir det fri i noen uker. Håper vi styrer unna tåken som lurer slik at jeg rekker tur til Warsawa til helgen.

Nyt dagen der du er.

God morgen fra en lugar på Crown Seaways? Kl 05 synes kroppen min at det var ok å våkne og jeg er tørst. Nå hadde jeg kun kjøpt øl fra tax-free og siden vann fra springen på båt ofte ikke anbefales og drikkes jekket jeg meg en øl. Er man på ferie liksom. Men Skagerak og nå Kattegat har vært snille i natt. Faktisk var de "verste " bølgene i indre Oslofjord..
Kunne nesten kjørt småbåt uti her uten problem. Ja glemte jeg å si at jeg har utvendig lugar. Så sikkert derfor jeg våknet og. Dagslys.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Og nå bestemte de seg for at vinduet trengte en vask. Så nå ble det helt vann på det. Dette er jo noe de kunne spart til timene i kai. Ha en fin dag uten rare vaskerutiner

Mornings fra Linje 2!
Beste dagen i uken innledes med dagvakt, og avsluttes med kjølige pilsnere utendørs, før snookerfinalefinalen.
Blank og ubrukt uke ønskes :)

Og nå bestemte de seg for at vinduet trengte en vask. Så nå ble det helt vann på det. Dette er jo noe de kunne spart til timene i kai. Ha en fin dag uten rare vaskerutiner

Koster vel for mye å ha folk til å vaske vinduer når man ligger til kais, samt andre lovverk å følge i havnebasseng vs. åpent hav hva gjelder avløpsvann...

Mornings fra en by med navn som ender på ..."havn", ha en fin dag alle som fortjener det :)

God morgen fra buss 185 i Warszawa. Det har vært juli-temperaturer her i over en uke og helgen ble nytt ved kysten da det var langhelg.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Koster vel for mye å ha folk til å vaske vinduer når man ligger til kais, samt andre lovverk å følge i havnebasseng vs. åpent hav hva gjelder avløpsvann...

Tjener mannskapet om bord mer penger når skipet ligger til kai?

Vindusvaskingen på de baljene foregår vel uansett ganske automatisk (mulig det står en mann og betjener en knapp et sted), men det har sikkert bl.a. noe med at de ikke vil søle vann ned på de som evt. befinner seg på kaia når de ligger til kai. Aner ikke noe om regler om "utslipp" av vaskevann, men jeg kan ikke se for meg at de danske ansatte om bord evt. tjener mer penger når de ligger til kai.

God mandag fra Alfaset. Ny uke og alt det der. Heldigvis bare fire dager denne uka også.

Ha en god en :)

God morgen fra trikken. Forviklinger på vei hjem i går gjorde at jeg ikke fikk prøvd CSeries og ankomst OSL ble etter klokken 23 i stedet for klokken 19. Dog var arvingen eksemplarisk selv om vi normalt forsøker unngå reise etter hans leggetid. Har vært delvis online i ferien, så ingen store overraskelser i innboksen som venter. Ha en fin dag

Tjener mannskapet om bord mer penger når skipet ligger til kai?

Vindusvaskingen på de baljene foregår vel uansett ganske automatisk (mulig det står en mann og betjener en knapp et sted), men det har sikkert bl.a. noe med at de ikke vil søle vann ned på de som evt. befinner seg på kaia når de ligger til kai. Aner ikke noe om regler om "utslipp" av vaskevann, men jeg kan ikke se for meg at de danske ansatte om bord evt. tjener mer penger når de ligger til kai.

Jeg mente selvsagt ikke at de har forskjellig inntjening avhengig av hvor båten er i leia, men mer at det kan tenkes at dekksgutta har andre ansvarsområder når båten ligger ved kai og dermed ikke har tid til vindusvask ved havneanløp. Koster ekstra penger om man skal ha ekstra mannskap som tar seg av vindusvask i tillegg til alt det andre de må håndtere. De har vel - som i luftfarten - også relativt kort "turnaround"? Jeg uttaler meg på bakgrunn av erfaring fra oseanografiske forskningstokt hvor snutiden er på 2 dager mellom tokt som varer i 1-2 måneder konstant til sjøs. Det er veldig veldig mye som skal ordnes, avlastes og lastes inn av containere og frakt, reservedeler og maling, mat og vann - å vaske vindu er liksom ikke prio 1. Først når man er på rolige dager til sjøs begynner man med vask og mal av utsiden av skipet, for det er da først man har tid. Kan tenke meg det fort er noe liknende som gjelder der også, selv om det forsåvidt ikke er sikkert.

Jeg mente selvsagt ikke at de har forskjellig inntjening avhengig av hvor båten er i leia, men mer at det kan tenkes at dekksgutta har andre ansvarsområder når båten ligger ved kai og dermed ikke har tid til vindusvask ved havneanløp. Koster ekstra penger om man skal ha ekstra mannskap som tar seg av vindusvask i tillegg til alt det andre de må håndtere. De har vel - som i luftfarten - også relativt kort "turnaround"?

Det gir mer mening :)

Turnaround på den båten er vel på en 7-8 timer, men det er sikkert mer enn nok annet å gjøre ellers.

God midt på dagen fra det Sørlandske!
Solen skinner, men inne på kontoret er det iskalt. Fryser på henda selv om jeg hakker løs på tastaturet det beste jeg kan.

Usedvanlig travel dag her idag, så jeg håper jeg kommer i mål uten for mange overtidstimer. I morgen går turen til oslo igjen for et par dager der. Godt det er en kort uke!

God mandag ønskes!

Blæh fra Stavanger. Sykmeldt på andre uken her og har et operasjonssår som sliter med å gro skikkelig. Nytt besøk på poliklinikken om to dage og det kan fort tenkes at det blir en uke til på sofaen. Men, skal vel ikke ta sorgene på forskudd. Sola skinner og det gjelder å forsøke å nyte det så godt man kan.

God morgen fra United Club på LAS. United venter til ORD før man skal hjem med SAS i morgen kveld, og med det var årets CT brukt. Nå får man bare krysse fingrene for at jeg slipper LN-RKP i morgen.
Mens jeg skrev dette ble forøvrig antallet i loungen doblet fra 2 til 4.

Hola fra studentbyen. Følelse av sommerferie, selv om man har måttet skrive noen kodesnutter og SQL spørringer for å bevise for potensielle arbeidsgivere at de ikke bare deler ut grader til hvemsomhelst på Institutt for Informatikk

G'morgen .. Da har jeg allerede gått berserkergang med både høytrykkspyler og løvblåser. Og det allerede rett etter frokost. Nå skal BBJ'en få oljeskift, så vil aktivitetsnivået resten av dagen synke til ca null.

Sol og fint - blir ikke langt unna 30 i dag.

Her I vest er det rolig morgen, starter 2 ukers «Boot Camp» med 60 kollegaer fra hele verden, med sen start ble tid til en lang lang morgen med stopp hos Pane di Amore(et av fortreffelige Bakeriene vi gjemmer når Robert Aas er på tur ;-) ) Nydelig vær her også, dog ikke 30 grader heldigvis. Ha en flott mandag.

God kveld fra Snillfjord. :)

Mandag ja, også i Snillfjord. Dagen startet grå, våt og vindfull, men ender med blå himmel, få skyer, 10+ og en flott solnedgang. Her fikk man telefon klokken 06.30 i morges med spørsmål om å stille opp på renhold, og sånn ble det også.

I ettermiddag har man båret frem hagemøbler for moderen, samt ryddet vekk søppel. Resten av kvelden skal kun brukes til avslapping. Kun 6,5 time med jobb i morgen, så er det fri resten av uken, det skulle man overleve greit med forholdsvis brukbare vær-prognoser.

Ha en fortsatt fortreffelig en. :)

Back