Og nå bestemte de seg for at vinduet trengte en vask. Så nå ble det helt vann på det. Dette er jo noe de kunne spart til timene i kai. Ha en fin dag uten rare vaskerutiner
Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
Koster vel for mye å ha folk til å vaske vinduer når man ligger til kais, samt andre lovverk å følge i havnebasseng vs. åpent hav hva gjelder avløpsvann...
Tjener mannskapet om bord mer penger når skipet ligger til kai?
Vindusvaskingen på de baljene foregår vel uansett ganske automatisk (mulig det står en mann og betjener en knapp et sted), men det har sikkert bl.a. noe med at de ikke vil søle vann ned på de som evt. befinner seg på kaia når de ligger til kai. Aner ikke noe om regler om "utslipp" av vaskevann, men jeg kan ikke se for meg at de danske ansatte om bord evt. tjener mer penger når de ligger til kai.
Jeg mente selvsagt ikke at de har forskjellig inntjening avhengig av hvor båten er i leia, men mer at det kan tenkes at dekksgutta har andre ansvarsområder når båten ligger ved kai og dermed ikke har tid til vindusvask ved havneanløp. Koster ekstra penger om man skal ha ekstra mannskap som tar seg av vindusvask i tillegg til alt det andre de må håndtere. De har vel - som i luftfarten - også relativt kort "turnaround"?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.