Mandag - på’n igjen

Men man sparer så masse tid. Med mindre det er krone/rotfylling da. Det går minst 5 minutter kjappere, og når man spankulerer (en del fattigere) ut døra er det stort sett helt over. Man går ikke rundt og snøvler og sikler i 1 time heller. Og man slipper å være øm av at bedøvelsen går ut. Det er et par minutter helvete og pusteøvelser og dernest er det helt ferdig.

Jeg har født to barn (som ble født 2 uker etter termin begge to, altså ikke noen små spirrevipper) uten noen form for medikamenter eller bedøvelser, så ikke undervurder verdien av de pusteøvelsene… Men det være sagt, jeg tar heller bedøvelse på rotfylling. Munnhelse er vondt.

Nå har de jo tatt han skyteren, ikke bare er han en slags heroisk vigilante, men han er en utseendemessig pen fyr som har jobbet på hjem for eldre og pleietrengende… Det er vanskelig å ikke kjenne på en følelse av «fyff for en helt»

Last edited:
Re: Mandag - på’n igjen

Uten bedøvelse hos tannlegen, er ikke særlig ålreit ... #snakkerforenvenn

Nå var vel dette lett overdrevet i media, som vanlig ... Men bransjen trenger selv bedøvelse, det er helt klart.

G'morgen fra SC. Det regner og er grått, men solen prøver å titte frem. Straks igang med dagens arbeid, men først må jeg på posten og en tur på 'Shitty Kitty' (vårt lokale supermarked Food Lion) ..

Jeg er nestbest.

Skjoenner ikke helt din motstand mot media ? Her var det vel media som snudde beslutningen? Mine kilder er ikke fra media, men fra vaar egen Slack Channel - med 80K ansatte er vi veldig mange som har Kreft Diagnoser og vi deler allt.

USA har 2 oppfatninger av hvor bra vaart helsevesen er - de som jeg foer jeg fikk kreft trodde at med forsikring (meget god og dyr) dette er meget bra, og de av oss som har moett virkeligheten !! Ja operasjon var vellykket og meget bra, men om jeg er naa utelukket fra eventuell # 2 - jeg har kostet for mye (Aetna ledelsen er forbannet paa meg fordi ikke kan kjøpe BBJ # 10 !! )

I dag kom regning # 14 ! Dette er som aa fly Ryanair med 40kg haandbagasje, ankomme flyplassen 25 minutter foer avgang, uten aa ha printet boardingpass - bare Ryanair eksemplet er en droem i forhold !!

God tirsdag fra Chile. Hjemmekontoret i gang - det nærmer seg innspurt for konsulentoppdraget. Hyggelig med familiebesøk i sommerværet. Til helgen bærer det til ganske så eksotiske IPC.
Jeg ser Latam nå flyr med 788 og 789 dit, før tror jeg de har brukt A320 som er ganske sprekt på en 5.25 ETOPS flight kun over hav. Påskeøya er som St Helena. Når et fly er nærmere IPC en halvveis fra Santiago, kan ingen andre fly være nærmere en halvveis til IPC, fra SCL. De dagene de har 2 avganger er det 3,5 timer mellom dem fra SCL. Virker også som flighten til NZ ikke går før IPC flighten er tilbake i SCL. Det blir spennende om dere får brukt noen x-Norwegian maskin. Latam er vel de som har nest flest av dem, etter Norse. Det står minst 1 ferdig dekorert X-DY 789 i SCL med igjen tapede vinduer. Du får se om du ser noen flere. Tar gjerne en liten trip report. IPC ligger i planene for januar 2026, men Afrika turen som skulle vært i 2025 er utsatt så da blir det muligens ikke Påskeøya før i 2027.

Jeg ser Latam nå flyr med 788 og 789 dit, før tror jeg de har brukt A320 som er ganske sprekt på en 5.25 ETOPS flight kun over hav. Påskeøya er som St Helena. Når et fly er nærmere IPC en halvveis fra Santiago, kan ingen andre fly være nærmere en halvveis til IPC, fra SCL. De dagene de har 2 avganger er det 3,5 timer mellom dem fra SCL. Virker også som flighten til NZ ikke går før IPC flighten er tilbake i SCL. Det blir spennende om dere får brukt noen x-Norwegian maskin. Latam er vel de som har nest flest av dem, etter Norse. Det står minst 1 ferdig dekorert X-DY 789 i SCL med igjen tapede vinduer. Du får se om du ser noen flere. Tar gjerne en liten trip report. IPC ligger i planene for januar 2026, men Afrika turen som skulle vært i 2025 er utsatt så da blir det muligens ikke Påskeøya før i 2027.

De dagene det er to flighter mellom SCL og IPC går de med ganske nøyaktig to timers mellomrom. Vi flyr 789 ut og 788 tilbake. Håper også videreforbindelsen fra IPC til PPT kommer tilbake mens vi er her nede. Den forsvant under pandemien.

Skal forsøke på trip-report - ligger skikkelig bakpå der.

Jeg har født to barn (som ble født 2 uker etter termin begge to, altså ikke noen små spirrevipper) uten noen form for medikamenter eller bedøvelser, så ikke undervurder verdien av de pusteøvelsene… Men det være sagt, jeg tar heller bedøvelse på rotfylling. Munnhelse er vondt.

Nå har de jo tatt han skyteren, ikke bare er han en slags heroisk vigilante, men han er en utseendemessig pen fyr som har jobbet på hjem for eldre og pleietrengende… Det er vanskelig å ikke kjenne på en følelse av «fyff for en helt»

Det sier vel litt om deg. En helt som dreper en far/sønn/mann for at han ikke liker jobben hans. En heroisk vigilant…. Som er anti kapitalist og klima idiot.
Men, han er jo «utssendemessig pen fyr som har jobbet på hjem for eldre».

Arnfinn Nesset var sikkert en hyggelig og pen mann også .. for de som husker ham.

Hatet mot bransjen er stort og med god grunn. Det er mange som har tapt i kampen mot dødspanelene ... både finansielt og helsemessig. Det ble nevnt at det er 'myndighetenes feil'. Mulig det, men forsiktingsselskapene melker svakhetene for det de er verdt ...

Det er vel «myndighetenes feil» når folk i Norge ikke får dekket livsviktige medisiner. Skal vi da støtte skyting av Støre? Det er jo hans feil i dag.
Denne CEO ble utpekt for at han var «en del av systemet», mulig de finner bedre motiver senere. Dette er bare en person som er ansatt av board of directors.
Morderen var høyt utdannet, Ivy Leage, hadde topp jobb. Sikkert gode kontakter. Vanlige folk ville gått politiske veien med og forandre på systemet istedet for og skyte en person som ikke kan gjøre noe med det.
Den bransjen i Norge som kan «drepe» folk over en kald vinter, er kraftbransjen. Der de kaller det fritt marked, men alt er eid av stat og kommuner. Et system som jeg aldri har skjønt poeng med. Skal de som er ledere der, og i Norge skal jo alle ha leder tittel i dag, henrettes? Sikkert noen som fryser i hjel over vinteren pga høye strømpriser. I landet med best og billigst vannkraft.

Arnfinn Nesset var sikkert en hyggelig og pen mann også .. for de som husker ham.

Jeg husker godt Arnfinn Nesset og saken hans. Det han gjorde var ikke mye hyggelig akkurat. Han lever så vidt jeg vet ennå under nytt navn.

Diskusjonen om forsikring og helse i USA skal jeg ikke blande meg for mye borti. I morgen blir det uansett en ny sjau på sykehuset her. Heldigvis ingen regning eller papirarbeid å bekymre seg for i etterkant.

Det sier vel litt om deg. En helt som dreper en far/sønn/mann for at han ikke liker jobben hans. En heroisk vigilant…. Som er anti kapitalist og klima idiot.
Men, han er jo «utssendemessig pen fyr som har jobbet på hjem for eldre».

2 ting:
1: Kjære deg, jeg har for lenge siden slått meg til ro med at du og jeg er som en ukastrert hannkatt og et speil. Ser du meg (speilet) så får du en avsmak og reagerer slik hannkatter gjør. Det er helt ok, men trodde vi hadde gjort oss ferdige med «hvor står du og hvor står jeg». Jaja.

2. Du skriver «Han var antikapitalist og «klimaidiot» (et begrep jeg stort sett kun kjenner fra FrP-kretser)» - som om dette skulle være noe negativt? Me no comprendo. Hilsen antikapitalistisk mastergrad i klimaforskning.

(PPS: Fyren har et smil jeg tror alle som roper høyest om «klimaidioter» er sykt misunnelig på, det kommer gjerne naturlig når man har empati og utstrålning…)

(PPS: Fyren har et smil jeg tror alle som roper høyest om «klimaidioter» er sykt misunnelig på, det kommer gjerne naturlig når man har empati og utstrålning…)

Empati og utstråling rimer dårlig med å kaldblodig skyte noen i ryggen, gitt .....

Er det empatisk å vite at man dreper mennesker hver dag - eller enda verre: lar folk lide og plages - for å tjene mer penger?

Så det er OK å gå tilbake på 'øye for øye, tann for tann'-nivået?

2 ting:
1: Kjære deg, jeg har for lenge siden slått meg til ro med at du og jeg er som en ukastrert hannkatt og et speil. Ser du meg (speilet) så får du en avsmak og reagerer slik hannkatter gjør. Det er helt ok, men trodde vi hadde gjort oss ferdige med «hvor står du og hvor står jeg». Jaja.

2. Du skriver «Han var antikapitalist og «klimaidiot» (et begrep jeg stort sett kun kjenner fra FrP-kretser)» - som om dette skulle være noe negativt? Me no comprendo. Hilsen antikapitalistisk mastergrad i klimaforskning.

Jeg har ikke avsmak på deg, har aldri truffet deg. Men du er den som prøver og rettferdiggjøre mord på en som ikke har gjort noe ulovlig.

Back