jarlewn
Newcomer
Manchester i påsken!
Påsken er tid for ferie, og i år var destinasjonen Manchester. For de av dere som allerede har vært der vet at dette er en flyplass lagt godt tilrette for oss med flyinteresse. Ankom 09:30 engelsk tid me SK539 fra CPH. Forøvrig min andre tur med MD-82 (den første var SK1871 tidligere samme dag).
Innsjekk på hotelle var ikke før 14:00, så vi tok turen til Aviation Viewing Park for litt fotografering. Her er det også shop for oss som samler på flymodeller. 70£ senere var Scandinavian Airlines Boeing 737-700W - LN-TUM (1:200) og MyTravel Airbus A321-200 (1:200) mine.
Nok prat og over til bildene, som desverre er av varierende kvalitet...
Starter med en CL-600 med reg. N65PX.
Kunne tidlig konstatere at både Thomson Airways...
og Thomas Cook er store på MAN.
Her representert med G-OJMB, som bilde viser at er en Airbus A330.
SAS maskinen vi ankom i retunerte etterhvert til CPH.
Mens Brussels Airlines satte snuten mot BRU.
BA var i streik, men ikke for alle tydligvis.
Ble mye det samme fra Thomson, her en Boeing 757-200.
bmi med en Airbus A319. Fløy forøvrig med disse (dog Regional) MAN-ABZ på retur. Min første tur i ERJ-145.
Jersey Girl letter fra 23R.
FlyBe er enda et selskap man blir godt kjent med på MAN.
Jungeljeten sett forfra.
Continental var også tilstede. Her med N67134.
En svenske kom også innom,
selv om dette kanskje er en svenske som ønsker å være britisk
Er litt business trafikk også til MAN. Her M-BWFC som er Bolton Wanderers FC sin jet. Nærmere bestemt en Cessna 560XL Citation.
Nok en bmi, denne gang fra fronten.
Er ikke bare jet man finner her. flybe er OFTE innom med Dash 8-400.
Plutselig takset denne hurtig ut av en hangar, og ut på rullebanen. En Britten-Norman BN-2T-4S Defender som politiet i Manchester opererer.
Påsken er tid for ferie, og i år var destinasjonen Manchester. For de av dere som allerede har vært der vet at dette er en flyplass lagt godt tilrette for oss med flyinteresse. Ankom 09:30 engelsk tid me SK539 fra CPH. Forøvrig min andre tur med MD-82 (den første var SK1871 tidligere samme dag).
Innsjekk på hotelle var ikke før 14:00, så vi tok turen til Aviation Viewing Park for litt fotografering. Her er det også shop for oss som samler på flymodeller. 70£ senere var Scandinavian Airlines Boeing 737-700W - LN-TUM (1:200) og MyTravel Airbus A321-200 (1:200) mine.
Nok prat og over til bildene, som desverre er av varierende kvalitet...

Starter med en CL-600 med reg. N65PX.

Kunne tidlig konstatere at både Thomson Airways...

og Thomas Cook er store på MAN.

Her representert med G-OJMB, som bilde viser at er en Airbus A330.

SAS maskinen vi ankom i retunerte etterhvert til CPH.

Mens Brussels Airlines satte snuten mot BRU.

BA var i streik, men ikke for alle tydligvis.

Ble mye det samme fra Thomson, her en Boeing 757-200.

bmi med en Airbus A319. Fløy forøvrig med disse (dog Regional) MAN-ABZ på retur. Min første tur i ERJ-145.

Jersey Girl letter fra 23R.

FlyBe er enda et selskap man blir godt kjent med på MAN.

Jungeljeten sett forfra.

Continental var også tilstede. Her med N67134.

En svenske kom også innom,

selv om dette kanskje er en svenske som ønsker å være britisk

Er litt business trafikk også til MAN. Her M-BWFC som er Bolton Wanderers FC sin jet. Nærmere bestemt en Cessna 560XL Citation.

Nok en bmi, denne gang fra fronten.

Er ikke bare jet man finner her. flybe er OFTE innom med Dash 8-400.

Plutselig takset denne hurtig ut av en hangar, og ut på rullebanen. En Britten-Norman BN-2T-4S Defender som politiet i Manchester opererer.
Last edited: