Måltider i SAS Go på langdistanse

Re: Måltider i SAS Go på langdistanse

Jeg registrerer at. Sas går motsatt vei i forhold til f.eks. Delta, som nettopp har relansert gratis sprit og amenity kit på langdistanse.

Jeg registrerer at. Sas går motsatt vei i forhold til f.eks. Delta, som nettopp har relansert gratis sprit og amenity kit på langdistanse.

Beklageligvis enig,
For SAS IC, gjelder to ting, OT eller poeng-oppgradering og full-ladede Ipads til barna. Kan ikke flyve "monkey" med Nordens nest største LCC.

SAS tar betaling for alkohol i long hault i GO klassen

http://loyaltylobby.com/2014/02/14/...s-in-go-economy-beer-wine-alco-for-sale-only/

SAS Goes Dry On International Flights In “Go” Economy (Beer, Wine & Alco For SALE Only)

SAS has quietly downgraded its food and beverage offering for intercontinental flights in Economy (GO fare class).

Resten får dere lese selv i artikkelen.

Begynner SAS evt å grave sin grav? Er ikke bra at et flyselskap som SAS som er med i Star Alliance skal ta betaling for alkohol. Jeg som flypassasjer ville ha valgt vekk SAS. Greit at de tar betaling for mat og drikke i GO når det gjelder innenriks eller short haul i Europa. Folk flest som reiser long hault foretrekker kvalitet først og fremst når de er ute og reiser. Mange vil vel sikkert foretrekke andre selskaper som BA, LH, KL, AF osv siden der har man alt inkludert.

Re: SAS tar betaling for alkohol i long hault i GO klassen

Siden du først drar inn Star Alliance i det... Et av de største selskapene i alliansen, United, tar også betalt for alkohol i eco.

That being said, jeg skjønner ikke hvorfor de gjør det de gjør når de tar slike grep og "forbedrer" servicen ombord. Skillet mellom LCC og fullservice vaskes stadig ut.

Siden du først drar inn Star Alliance i det... Et av de største selskapene i alliansen, United, tar også betalt for alkohol i eco.

That being said, jeg skjønner ikke hvorfor de gjør det de gjør når de tar slike grep og "forbedrer" servicen ombord. Skillet mellom LCC og fullservice vaskes stadig ut.

Men SAS har i lang tid profilert seg som et selskap hvor man får gratis mat og drikke ombord i long hault økonomi. At de går vekk fra alkohol er ikke bra siden de aller aller fleste selskaper i Europa tilbyr fortsatt gratis drikkevarer i long hault (og short hault). At SAS går vekk fra den ordningen er ikke bra siden da vil de ha et mindre bra gratisprodukt å tilby i økonomiklassen i forhold til konkurrenter.

De har vel gjeninnført champis som pre-departure drink i c?

Uansett kjipt, eneste grunn til å velge sk fremfor ua er 25% ekstra poeng som ebg. Ua har vel bedre underholdning samt strømuttak.

Ser ikke helt problemet lenger. Bortsett fra endel folk på diverse flyforum med mange prinsipper spiller det ingen rolle. Deres største direkte konkurrenter tiø USA som DY og UA tar seg betalt for alkohol og de har neppe tapt noen kunder til SAS siden SAS hadde gratis alkohol til maten.
I en ideell verden burde SAS tilby det, men med SAS økonomi burde de lete etter "ubetydelige" områder å kjipe ned på for å spare penger. Det er det eneste fornuftige

Ser ikke helt problemet lenger. Bortsett fra endel folk på diverse flyforum med mange prinsipper spiller det ingen rolle. Deres største direkte konkurrenter tiø USA som DY og UA tar seg betalt for alkohol og de har neppe tapt noen kunder til SAS siden SAS hadde gratis alkohol til maten.
I en ideell verden burde SAS tilby det, men med SAS økonomi burde de lete etter "ubetydelige" områder å kjipe ned på for å spare penger. Det er det eneste fornuftige

Enig, men det som er "helt hål i hodet"(jeg er sindig sørlending) at de tar betalt for alkohol i Plus på L/H, men ikke på S/H.....

Er det nå slik at DY og UA er de største konkurrentene? Direkte fra Norge, kanskje ja, men man hører jo stadig hvor viktig det er med feed fra diverse plasser i Europa for å få slike langruter til å gå rundt, og da snakker vi nok om en helt annen konkurranseflate enn DY og UA. I tillegg har jeg mine tvil om hvor mye av en konkurrent DY er til SK på long haul (og har ikke DY drikke inkludert i premium economy?).

Enig, men det som er "helt hål i hodet"(jeg er sindig sørlending) at de tar betalt for alkohol i Plus på L/H, men ikke på S/H.....

Jeg tror selv sindige sørlendinger bør begynne å lese hele teksten. Der står det at de tar nå betalt for alkohol i GO på longhaul.....ikke Plus;)

Er det nå slik at DY og UA er de største konkurrentene? Direkte fra Norge, kanskje ja, men man hører jo stadig hvor viktig det er med feed fra diverse plasser i Europa for å få slike langruter til å gå rundt, og da snakker vi nok om en helt annen konkurranseflate enn DY og UA. I tillegg har jeg mine tvil om hvor mye av en konkurrent DY er til SK på long haul

Du skal være jævlig glad i middels vin fra porsjonsflasker hvis det går foran pris, rutetid, frekvens, reisetid, bonusprogram (ikke at andre aktører ofte kan slå SAS her, så ikke engang prøv deg å misforstå:old ), men hvis det er det man velger flyselskap etter så bør man kanskje ta en runde med seg selv?

(og har ikke DY drikke inkludert i premium economy?).

Akkurat som SAS ;)

Jeg tror selv sindige sørlendinger bør begynne å lese hele teksten. Der står det at de tar nå betalt for alkohol i GO på longhaul.....ikke Plus;)

Det ble hevdet det på bonusfeber, men ser det er dementert nå.

Dette er jo i utgangspunktet latterlig, en miniatyr flaske med børst koster mellom NOK 2-5 i innkjøp, men det er handling (pakking, klargjøring, transport mm.) som koster penger.
Jeg har opplevd at et "Steward-kit" (pulverkaffe, te-poser, sukkerbiter) kostet NOK 50 i kost og NOK 1400 i handling.

...., men det er handling (pakking, klargjøring, transport mm.) som koster penger.
.

Du vet vel at de eneste som ikke tjener penger på flybransjen er flyselskapene .... ;)

Er det så innmari forferdelig at man må betale for alkohol på flyturen?! Når man får t/r OSL-NYC for 2700 med UA på en god dag, så betal de 10 Dollarene for en liten JP Chenet eller hva det er, og la det være med det... Hvis gratis alko er alfa/omega, så ligger problemet et annet sted.

Jobbet en tid innen cs, og overraskende mange var ekstremt opptatt av om flyselskapet serverte gratis børst eller ikke.

Du vet vel at de eneste som ikke tjener penger på flybransjen er flyselskapene .... ;)

Klar over det....
Men, hvis man bruker så store resurser på å laste ting man skal selge med tap anyhow, må det jo være bedre å dele dette ut gratis, og se på det som "brand-building" eller customer satisfaction ?

Godt klar over det at LSG/GG/Inflight service group er vinnerene, men i all marketing teori er det kunden som bestemmer...

Måltider i SAS Go på langdistanse

Ser forresten av SAS nå har endret teksten på sidene sine igjen og det står nå igjen at alkoholholdig drikke er inkludert. Så er det nok en liten PR blemme av SAS og det viser seg at det fortsatt er inkludert er like vel?

Skulle det stemme så mener jeg fortsatt at SAS bør vurdere å ta betalt for det

Ser forresten av SAS nå har endret teksten på sidene sine igjen og det står nå igjen at alkoholholdig drikke er inkludert. Så er det nok en liten PR blemme av SAS og det viser seg at det fortsatt er inkludert er like vel?

Skulle det stemme så mener jeg fortsatt at SAS bør vurdere å ta betalt for det

Ja - SK Plus, med daglige flyvninger mellom OSL-SVG blir det i overkant mye gratis "Vingummi - Godt og Blandet" og burk-Cola,

Tilbudet som gis reisende i +Plus er grusomt. Dersom det hadde blitt servert gratis snacks (Carrots & dip) og Farris hadde man kanskje ikke blitt kalt for Michelin-mannen

Ja - SK Plus, med daglige flyvninger mellom OSL-SVG blir det i overkant mye gratis "Vingummi - Godt og Blandet" og burk-Cola,

Tilbudet som gis reisende i +Plus er grusomt. Dersom det hadde blitt servert gratis snacks (Carrots & dip) og Farris hadde man kanskje ikke blitt kalt for Michelin-mannen
Nå er det longhaul man snakker om her, da, og da er det betalt for alt fra CloudShop, også i Plus (minus mat og drikke til maten). Hvis jeg hadde betalt 18.000 t/r EWR så hadde jeg blitt sur om jeg måtte betale for en cola mellom måltidene.

Jobbet en tid innen cs, og overraskende mange var ekstremt opptatt av om flyselskapet serverte gratis børst eller ikke.

Nettopp, og derfor er det vel en viss mulighet for at det betyr noe for valg (eller i det minste inntrykk) av selskap. Og det er en viss forskjell på å ikke få når man forventer det, og det å ikke få når man vet at man flyr LCC og alt må betales. Det er sannelig ikke lett å være kunde i dag, når ting endres fra dag til dag, men selvsagt enda vanskeligere å være flyselskap og tjene gode penger. :drink

Back