Malmö Aviation & SN Brussels Airlines

Henrik

ScanFlyer Blue
Malmö Aviation & SN Brussels Airlines

Malmö Aviation inleder samarbete med SN Brussels Airlines, som flyttar från Arlanda till Bromma flygplats! :spin:

http://www.malmoaviation.se/o.o.i.s/7082

Replying to Topic 'Malmö Aviation & SN Brussels Airlines'

Spännande. Men vad detta betyder för den codeshare SN har med Finnair vet jag inte. Men det är väl bara en tidsfråga innan vi (äntligen) ser en shuttle mellan ARN och BMA.

SN Brussels flytter sine Stockholms-flygninger til Bromma. Det er allerede oppdatert i CRS'ene. Er SN det eneste ikke-skandinaviske flyselskapet på Bromma??

Var det ikke en stund slik at det bare var lov å fly inneriks fra BMA? Er dette opphevet helt nå, eller må man ha dispensasjon? (Kan tenke meg at Kommisjonen ikke ville like en sånn løsning) Og hvilke fly kan lande på BMA? Rullebanen har vel ikke så store begrensninger, så det er vel støyen det går på?

Originally posted by LCH

Var det ikke en stund slik at det bare var lov å fly inneriks fra BMA? Er dette opphevet helt nå, eller må man ha dispensasjon? (Kan tenke meg at Kommisjonen ikke ville like en sånn løsning) Og hvilke fly kan lande på BMA? Rullebanen har vel ikke så store begrensninger, så det er vel støyen det går på?

Tidligere var det kun indenrigs som måtte flyves fra Bromma. Med den ene undtagelse at danske SUN-AIR/BA havde en tilladelse til at flyve Århus-Bromma 2 gange dagligt og i mange år var dette eneste udenrigsforbindelse fra Bromma. Hvordan SUN-AIR/BA lykkedes at få denne tilladelse ved jeg ikke. Men så forrige år (2002) mener jeg. Blev det bestemt igen at åbne for udenrigsflyvning til EU lande samt nogle få andre bl.a. Norge efter press fra EU. At begrænse trafikken kun til indenrigs var imod det "indre marked" som EU nu er. Man ser altså så og sige EU som et stort "indenrigs" marked. Derimod er det helt lovligt at have generelle begrænsninger på fx landinger og støj hvilket Bromma også hele tiden har haft. Så dette er blevet opretholdt på Bromme. Hvilket gør det meget svært at få slottider på Bromma da der er et max antal tilladte start/landinger pr. døgn. Der er også meget stramme støj og vægt begrænsninger. Således er eneste større jet efter hvad jeg ved som kan bruges på Bromma BeA146/AVRO.

BMA er slot-restriktiv, og har strenge støybegrensninger. Så vidt jeg vet er de eneste jet passasjerflyene (da ser jeg bort fra bizjets) som er tillatt på BMA BAe 146/Avro RJ (som både Malmö og SN har)

Sun-Air of Scandinavia fick sitt tillstånd att flyga utrikes från Bromma innan fördbudet infördes, och därför fick de fortsätta sin trafik. Förbudet gällde således enbart nyetableringar av utrikeslinjer, och inte befintliga linjer.

När det gäller viktbegränsningarna är det 50 ton som gäller har jag för mig, och i så fall borde det gå bra med t ex 717-200 på Bromma om det inte bullrar för mycket. Embraer 170 borde inte heller vara några problem, antar jag.

Back