Malaysisk 772 styrtet/skutt ned nær Ukraina (MH17, AMS-KUL, 17/7/14)

Re: Malaysisk passasjerfly styrtet i Ukraina?

Mon tro om det (med uhell) ble skutt ned?

En 777-maskin fra Malaysian airlines i følge denne siden:
http://www.businessinsider.com/malaysian-plane-crash-russia-border-2014-7

"Boeing Malaysian airlines operate flights to Amsterdam — Kuala Lumpur for 50 miles before entering the airspace of Russia, began to decline, he was subsequently found burning on the ground in Ukraine," the source said, adding that 280 passengers and 15 crew members were onboard.
I følge denne filmen ble det skutt ned.
https://www.youtube.com/watch?v=dTCulEzHQh4

Last edited:

Ser ut som er snakk om 9M-MRD på vei fra AMS til KUL som MH17

Neppe et sammentreff at det skjer akkurat her. Nå blir det et voldsomt propagandakjør fra de stridende parter for å fraskrive seg ansvaret, men det lukter litt urutinert separatist av det hele. Man skulle anta at både det ukrainske og russiske Forsvaret evner å skille sivile fly fra militære.

Krysser fingrene for at folk har kommet fra det med livet i behold.

Re: Malaysisk 772 styrtet/skutt ned nær Ukraina (17/7-14)

Så dette postet på FR24's Facebookside. Må vel ha skjedd på russisk side?
Bswaw6QIEAIua8S.jpg:large

Skummelt hvis det ble skutt ned. Det vil vel bety at all flytrafikk må rutes rundt dette området. Og ikke minst storpolitiske konsekvenser...

Rundt 15.45 lokal tid? - 16.45 norsk tid i så fall

Enormt tragisk og en vanvittig hendelse. Jeg har ikke ord. Dette må få konsekvenser for flysikringsrutiner i slike konfilktfylte områder. Og Malaysian Airlines igjen. Uff, tankene går først og fremst til ofrene og deres familier, men direktøren for MH har også min medlidenhet her.

Flyet skal ha blitt skutt ned fra marsjhøyde, så det må ha blitt brukt avanserte bakke-til-luft-våpen.

Edit, ser at det er Euromaidan PR som tweeter dette, så skal ikke ta alt for god fisk.

Attachments

• flystyrt.jpg
    flystyrt.jpg
    138.4 KB · Views: 1,598
Last edited:

Får virkelig håpe ja at "statsstyrkene" har bedre kontroll. Men om separtistene har fått rakketter som kan skyte ned fly på 30 000 fot sier jo det litt om Vladimir da.

Russerne har en tendens til å komme med overilte meldinger, så jeg ville tatt dette med en stor klype salt foreløpig ....

Russerne har en tendens til å komme med overilte meldinger, så jeg ville tatt dette med en stor klype salt foreløpig ....

Det at flyet har styrta trur eg me etter kvart kan slå fast med minimal tvil...
Om det faktisk vart skoten ned, gjenstår jo å sjå.

Trist uansett nasjonalitet, men som en rute frekvent benyttet av Skandinaver bør vi muligens forberede oss på at denne tragiske hendelsen fort kan rykke nærmere her oppe i løpet av kvelden.

Får virkelig håpe ja at "statsstyrkene" har bedre kontroll. Men om separtistene har fått rakketter som kan skyte ned fly på 30 000 fot sier jo det litt om Vladimir da.
Det har blitt skutt ned flere ukrainske fly i det området, sist ett An-26 for et par dager siden.

Separatistene har tydeligvis SA-11 bakke til luft raketter (kjent som Buk).

Flight #MH17 was hit by a missile, says Ukraine interior minister adviser quoted by Associated Press.

Back