• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

OneWorld Malaysia Airlines - status og flåte

  • Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Re: Malaysia Airlines vurderer å bytte navn og restrukturerer

Ser ut som de er i samtaler med et Kinesisk selskap om salg av alle sine A380

http://www.hangar.no/malaysia-airlines-selger-og-kvitter-seg-med-alle-airbus-a380/

Fram og tilbake er som kjent like langt, og nå ser det ut som det verken blir salg eller overføring til charterselskap for Malaysia Airlines sine A380, men at de allikevel vil bli brukt i den vanlige flåten som opprinnelig

https://www.ausbt.com.au/malaysia-airlines-is-bringing-its-airbus-a380s-back-to-london

Malaysia Airlines will continue to fly its Airbus A380s to London as the airline steps back from plans to spin off the superjumbos into a new airline dedicated to Islamic pilgrimages.
 
Re: Malaysia Airlines vurderer å bytte navn og restrukturerer

Da går det mot nye private eiere for Malaysia Airlines


https://www.ch-aviation.com/portal/...irlines?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

Golden Skies Ventures, a privately-held Malaysian company, has made a USD2.5 billion offer to fully take over Malaysia Aviation Group, the holding company of Malaysia Airlines (MH, Kuala Lumpur Int'l), its executives told Reuters on April 6. The offer is bolstered by financing from a European bank, they added.
 
Re: Malaysia Airlines vurderer å bytte navn og restrukturerer

Det høres så enkelt ut å bare slå seg selv konkurs, så starte opp igjen. Slik er det vel egentlig ikke?
 
Re: Malaysia Airlines vurderer å bytte navn og restrukturerer

Det høres så enkelt ut å bare slå seg selv konkurs, så starte opp igjen. Slik er det vel egentlig ikke?

Enkelt her det vel ikke, og det er også mange som må ta et tap, og det er jo når selskapet ikke vil kunne reddes på annen måte. Eierne blir jo nullet ut, så de taper alt, så handler jo om man ønsker bygge videre på merkevaren etc, samt det er en mulighet for å beholde endel verdifulle rettigheter som f.eks slots etc. Også blir man jo "kvitt" både gjeld og ansatte (og deres avtaler)
 
Last edited:
Re: Malaysia Airlines vurderer å bytte navn og restrukturerer

Myndighetene i Malaysia truer leasingselskaper og andre kreditorer til å ta store tap og avskrive gjeld. Hvis ikke slås selskapet konkurs
 
Re: Malaysia Airlines vurderer å bytte navn og restrukturerer

Er overføring til Firefly i gang? Ihervtfall skal de starte å operere 737-800 fra Q1 2021, hvilket de fleste antar kommer fra Malaysia Airlines

https://www.reuters.com/article/mal...art-jet-flights-in-q1-next-year-idUSL4N2H62WL

Firefly Airlines will start flying jet planes in the first quarter of next year, its parent Malaysia Aviation Group (MAG) said on Thursday, in a sign MAG is shifting its focus as core brand Malaysia Airlines struggles to survive.
 
Er det ikke det flyselskap pleier å gjøre når kassa nærmer seg tom?

Ser litt rart ut. Er det samarbeid med Tigerair? Scoot? :)
 
Re: Malaysia Airlines går for 737MAX

Malaysia Airlines har lagt inn en ordre på 25 737-Max, visstnok med planer om en mix av -8 og -9. I tillegg kommer 25 opsjoner

https://www.flightglobal.com/news/articles/malaysia-airlines-orders-up-to-50-737-max-jets-427882/

Det ser ut som denne ordren ikke blir noe av, istedet leaser Malaysia Airlines 25 -MAX 8 fra ALC

https://twitter.com/airinsight/status/1493346322593849348

Just in: @AirLeaseCorp places 25 @BoeingAirplanes MAX 8s with @MAS . Deliveries start in 2023 through early 2026 and are part of MAS long-term business plan. The aircraft come from ALC’s backlog.
 
Last edited:
I følge Reuters ryktes det en snarlig ordre på 20 A330neo for å erstatte deres A330 maskiner

https://www.reuters.com/business/ae...cquire-20-airbus-a330neos-sources-2022-08-10/

Bekreftet i dag. 10 A330-900 bestilles rett fra Airbus, mens 10 leases fra Avolon, så er vel en eksisterende ordre.

https://www.airbus.com/en/newsroom/...acquire-20-a330neo-for-widebody-fleet-renewal

Malaysia Aviation Group (MAG), parent company of Malaysia Airlines, has selected the A330neo for the carrier’s widebody fleet renewal programme. The initial agreements cover the acquisition of 20 A330-900 aircraft, with 10 to be purchased from Airbus and 10 to be leased from Dublin-based Avolon.
 
Re: Malaysia Airlines går for 737MAX

Kommer disse til å bli levert i dagens design med dagens navn?

Første er observert på Boeingfabrikken med maling

https://twitter.com/bfi_watch_ca350/status/1675017515532169218

Fz7bXuSagAEZOvS
 
Re: Malaysia Airlines går for 737MAX

Fått litt mønster på logoen på halen men ikke på winglet`ene.
 
Back
Top