• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Malaga-crew får eget hotell på Torp

Re: Malaga-crew får eget hotell på Torp

Tja, inntil jeg får se bilder fra utsiden tipper jeg vi snakker om en brakkerigg. :stir

MOD

Og før denne tråden sklir ut, dette handler om eget eid crew hotell og IKKE arbeidsvilkår og utflagging etc.

MOD

Det blir vel fort til at crewet er mer på Sandefjord enn i Malaga ;-)

Tja, inntil jeg får se bilder fra utsiden tipper jeg vi snakker om en brakkerigg. :stir

Det er ikke brakke, men rom i fraktbygget.

Savner i artiklen kommentar fra de som faktisk skal bruke dette "hotellet".

Har ikke dette vært prøvd tidligere uten hell, for noen år siden?

Mulig jeg tar feil, men mener å huske at dette ble kategorisert som næringsbygg, og at det ble ikke tillatt brukt til overnatting.

Men utleier har vel fått sjekket dette opp og evnt omklassifisert bygget siden man nå kan drive overnattingssted.

Kunne ikke finne noen tidligere tråd om dette, derfor igjen, mulig jeg tar feil.

Dette er vel nok et steg bort fra den tradisjonelle LCC filosifien om man skal ha crew liggende på hotell på selskapets regning og risiko!?
Eller er det slik at besetningene selv skal betale for overnattingene ?

Dette er vel nok et steg bort fra den tradisjonelle LCC filosifien om man skal ha crew liggende på hotell på selskapets regning og risiko!?
Eller er det slik at besetningene selv skal betale for overnattingene ?

Dette er ikke et hotell, men en del av fraktbygget som er gjort om for at crew kan overnatte.

Har ikke dette vært prøvd tidligere uten hell, for noen år siden?

Mulig jeg tar feil, men mener å huske at dette ble kategorisert som næringsbygg, og at det ble ikke tillatt brukt til overnatting.

Men utleier har vel fått sjekket dette opp og evnt omklassifisert bygget siden man nå kan drive overnattingssted.

Kunne ikke finne noen tidligere tråd om dette, derfor igjen, mulig jeg tar feil.

Det er vel grunn til å tro at utleieren, Hotvedtmoen Eiendom, har fått godkjent bruksendring i løpet av de tre månedene som er gått siden Norwegian skrev under avtalen med Torp og Hotvedtmoen Eiendom.

Dette tror jeg ikke hadde blitt godkjent i mange andre flyselskaper. Her kjøres det virkelig en "lavprisfilosofi" helt ut! Merkelig at pilotforeningen i DY har kunnet godkjenne dette.

Dette tror jeg ikke hadde blitt godkjent i mange andre flyselskaper. Her kjøres det virkelig en "lavprisfilosofi" helt ut! Merkelig at pilotforeningen i DY har kunnet godkjenne dette.

Svaret ligger vel i at det er den "nye" pilotforeningen i Malaga som skal godkjenne dette :rolleyes:

Det er vel grunn til å tro at utleieren, Hotvedtmoen Eiendom, har fått godkjent bruksendring i løpet av de tre månedene som er gått siden Norwegian skrev under avtalen med Torp og Hotvedtmoen Eiendom.

Ja de har nok det. Men med tanke på det tidligere forsøk på å få det godkjent til overnatting, hvor det vistnok ble uttdelt dagbøter og at rommene måtte rives, er det rart det plutselig er blitt godkjent.

Noen som vet når dette hotellet fikk sin godkjennelse av kommunen, og noen som vet når bruksendring ble godkjent?

Siden kommunen er medeier av flyplassen og oppbygging av større aktivitet på Torp, er det vel greit av kommunen å gi tillatelse denne gang?

Skal dette bygget nå brukes til BARE hotel eller til kombinert fraktbygg/hotel, dvs kombinert næringsbygg/overnatningssted?

Spør av nyskjerrighet.

Mulig jeg ikke har fulgt helt med i timen, men skal disse malaga crew'ene fly på ruter ut av Sandefjord da? Risikerer vi spanjakker på norsk innenriks?

BF:cool2

Jeg tipper de skal fly "charter" rutene til Europa. Så blir turistene flydd inn fra BGO, TRD og EVE til TRF for videre tur ut i Europa.

Mulig jeg ikke har fulgt helt med i timen, men skal disse malaga crew'ene fly på ruter ut av Sandefjord da? Risikerer vi spanjakker på norsk innenriks?

BF:cool2

Norwegians innenriksruter fra Torp er det basene i Bergen og Trondheim som står for, så spanjoler på innenriks blir det nok en stund til du får se ennå, med mindre de reiser som passasjerer. Dette gjelder hvertfall på rutene til BGO og TRD.

De har vel ikke godkjent det, men Kjos kjører vel sitt helt eget løp nå, i håp om å komme ned på "Ryanair-nivå". Selv Ryanair-piloter ler litt av den kontrakten som tilbys, og holder seg unna. Synd Kjos tilsynelatende slipper unna med dette.

Back