Litt mer tall tåler vi - her er en analyse av CPH og OSL
CPH
90,4% av passasjerene fløy til/fra utenlandske destinasjoner
Prognose for 2008: 22,7 millioner passasjerer - med dette kan det konstateres at CPH definitivt har passert MAN (de har holdt seg på mellom 21,9 og 22,1 millioner de fire siste årene)
Til nå i år har det vært gjennomsnitlig 82 passasjerer per fly på CPH.
OSL
54,3% av passasjerene fløy til/fra utenlandske destinasjoner (en oppgang på 2 pp)
Prognose for 2008: 20,5 millioner passasjerer - selv med denne månedens dårlige resultat ser det ut til at OSL kan ta inn på CPH med rett under 150.000 passasjerer i 2008.
Til nå i år har det vært gjennomsnitlig 80 passasjerer per fly. Dette er et særdeles høyt tall når man tar hensyn til at det ikke finnes noen vesentlig trafikk med widebodies - med andre ord ser det ut til at kabinfaktoren er høyere på OSL enn for de andre to flyplassene.
Forøvrig kan det sies at jeg bommet med 50.083 med min spådom og dette tilsvarer omtrent halvparten av den nå beregnede nedgangen som skyldes streiken (et sted mellom 90.000 og 110.000 passasjerer ble berørt i følge mine beregninger foretatt på basis av tallene til Avinor). Uten streik kunne tallet for OSL ha ligget på rundt 1,83 millioner, som hadde tilsvart en økning på 9%.