Maersk Air BDU - TRD år 2000

adressa

ScanFlyer Silver
Maersk Air BDU - TRD år 2000

Jeg var med på Joint Winter millitærøvelse som ble avholdt mars 2000. Tror det var fra 6 mars til 27 mars.

Jeg reiste hjem den 27 mars ? (siste dag) etter endt øvelse med en Maersk Air Boeing 737. Husker ikke om det var 500 eller 700 serien.

Er det noen som har oversikt over hvilket type 737 Maersk Air brukte denne dagen fra BDU til TRD?

Kanskje litt vanskelig dette her etter så lang tid siden? :)

Last edited:
Re: Maersk Air BDU - TRD år 2000

Det må nok vært en -500 du fløy med.

De hadde bare 737-500 i 2000.
Maersk hadde aldri noen maskiner i -700-serien, mener jeg.

Maersk fikk sin første 737-700 i 97 eller 98. Jeg så den første på Renton første gang jeg var i Seattle.

Jeg avtjente førstegangstjenesten på Bardufoss den vinteren, og husker at det var ett Maersk-fly innom, men det kan selvsagt ha vært flere. Mener bestemt å huske at den jeg så var en -500.

En lett måte å se forksjell på -500 og -700 hos AMersk var at -700ene hadde lyseblå motorcowlinger mot lysegrå på -500.

Takk for alle info jeg fikk.
Jeg tror at det var stor sannsynlighet at det var en -500 og ikke -700. Satser på det.

Lidt OT:

Forøvrigt dengang Maersk Air havde fine, brede læderstole på Biz i 2-3 config (og de første rækker economy, hvis Biz ikke var så stor). Det har givet mange fine ture på de forreste rækker economy med ekstra brede stole. I nogle af -700-flyene var der ren charter-config med 148 sæder. En sjælden gang blev -500 brugt til charter også, hvilket var ren luksus med biz-sæder og god pitch på economy.

Jeg er forøvrigt, så heldig at have to af disse gamle biz-stole stående på mit kontor, med Maersk Air-magasinet Illustrated, Maersk-safetycard og Buy-on-board-menu i stolelommen. Kan se på safety-kortet at de stammer fra en -500 :)

Maersk Air er absolut et meget savnet selskab, der altid stod for god kvalitet, men desværre var psx ikke intereresseret i kvalitet, men kun lav pris :(

Back