M&M-spm

Blubird

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Kan man tjene M&M-miles når man er ombooket til LH fra en annen operatør, som i utgangspunktet overhodet ikke har noe med LH eller M&M å gjøre?
 
Normalt kan du tjene de poengene som din opprinnelige billett tilsier. Det er ikke du som bad om å bookes om til et annet selskap. Er du litt lur kan du tjene poeng med det annet selskaps bonusprogram om du er medlem i det også.
 
Da får jeg ta sikte på å ettermelde noen miles etterhvert. Takker for svar.
 
Last edited:
Normalt kan du tjene de poengene som din opprinnelige billett tilsier. Det er ikke du som bad om å bookes om til et annet selskap. Er du litt lur kan du tjene poeng med det annet selskaps bonusprogram om du er medlem i det også.

Lur?? Har ingenting med aa vaere lur aa gjoere, mer tilnaermet svindel.
 
Lur?? Har ingenting med aa vaere lur aa gjoere, mer tilnaermet svindel.

Jeg har litt problemer med å se at dette skal være svindel. Det er ikke passasjeren som bestemmer om ombooking skal skje eller ikke. En liten fordel av å komme senere frem p.g.a. endret reiserute eller senere avgang kan jeg ikke se det er noe i veien med.
 
Jeg har litt problemer med å se at dette skal være svindel. Det er ikke passasjeren som bestemmer om ombooking skal skje eller ikke. En liten fordel av å komme senere frem p.g.a. endret reiserute eller senere avgang kan jeg ikke se det er noe i veien med.

Les vilkaarene i programmet du er medlem i. Involuntary re-routing gir deg mulighet til aa kredittere paa ny eller original reiserute, ikke begge. Det er ikke bonusprogrammene sin oppgave aa gi kompensasjon i slike situasjoner.

Blir du re-routed, har du krav paa kompensasjon, det er noe helt annet enn aa double dippe, som i foelge vilkaarene til alle bonusprogrammer er mot vilkaarene og dermed ulovlig.

Saa send en e-post til customer relations der du forklarer situasjonen og LH vil kompensere deg med reisesjekker, penger eller miles. Mye bedre enn aa oppfordre til regelbrudd.

Sender du inn boarding pass stubber for kredittering til f.eks. M&M og de ser at du har kredittert hos Eurobonus, Executive Club e.l. faar du avvist kredittering av poeng.
 
Les vilkaarene i programmet du er medlem i. Involuntary re-routing gir deg mulighet til aa kredittere paa ny eller original reiserute, ikke begge. Det er ikke bonusprogrammene sin oppgave aa gi kompensasjon i slike situasjoner.

Blir du re-routed, har du krav paa kompensasjon, det er noe helt annet enn aa double dippe, som i foelge vilkaarene til alle bonusprogrammer er mot vilkaarene og dermed ulovlig.

Saa send en e-post til customer relations der du forklarer situasjonen og LH vil kompensere deg med reisesjekker, penger eller miles. Mye bedre enn aa oppfordre til regelbrudd.

Sender du inn boarding pass stubber for kredittering til f.eks. M&M og de ser at du har kredittert hos Eurobonus, Executive Club e.l. faar du avvist kredittering av poeng.

Jeg er ikke uenig i det du skriver, men denne lille spanske er ikke så ille. Du tenner visst på alle plugger, så vi lar det ligge.
 
Jeg er ikke uenig i det du skriver, men denne lille spanske er ikke så ille. Du tenner visst på alle plugger, så vi lar det ligge.

Tenner overhodet ikke, det er flere som forsoeker seg paa en spansk en i slike situasjoner, faktisk mange som ber om kompensasjon OG double dipper. Men paa Flyertalk ser vi hele tiden folk som blir tatt for dette, det gjelder de fleste som forsoeker aa faa dobbelt opp. Derfor synes jeg det var verdt aa merke seg det foer man gir tips til folk
 
Back
Top