Denne saken begynner å bli så pass interessant, at jeg lager en egen tråd på den. Dette mest fordi det er flere selskaper som etter hvert selger "billig biz billetter" og at dette derfor nok gjelder de også.
Etter å ha blitt parkert ufrivillig i 3,5 timer i Zurich i dag, ettersom LX var så elskverdig å vente på noen passasjerer til Praha, så misset jeg min connection her på ZRH og ble derfor booket om til neste fly med SAS. Så langt alt vel. Saken er den, at siden jeg ble booket om til LX 4670, som er operert av SAS, så ble jeg nedgradert til M. Alternativt kunne jeg vente til i morgen tidlig. I følge Swiss, ettersom SAS ikke godkjenner J-klasse som buisness-klasse. SAS sier at dette er Swiss sin sak, og at de må løse den.
Jeg har nå sjekket frem og tilbake en hel del, både med SAS og med Swiss, og det viser seg nå, at deres standpunkt i utgangspunktet, er at jeg heller ikke har krav på noen som helst kompensasjon, siden jeg ikke tok i mot tilbudet om å overnatte her til i morgen. Dette fordi dette er en billett som ikke er refunderbar.
Jeg ble bedt om å sende et brev til Swiss sitt hovedkontor, og forklare saken, så skulle de se på om jeg KANSKJE kunne få en viss form for kompensasjon. Til dagsorden, så er alt jeg har spurt om, om jeg ikke skulle fått en form for nedgraderingsvoucher eller noe.
Jeg lager derfor denne tråden nå, for å sjekke hva som skjer med denne saken. Hvis det viser seg at man blir flyttet ned to hakk på en codeshare, selv om det flyter over av ledige plasser i både C og Y, så må man strengt tatt ha dette i bakhodet ved bestilling. Jeg antar også at det er de samme reglene som gjelder f.eks. med BA sine billigbiz billetter, selv om det er langt fra sikkert at de løser saken på samme måte.
Neste episode følger for håpentligvis snart....
Etter å ha blitt parkert ufrivillig i 3,5 timer i Zurich i dag, ettersom LX var så elskverdig å vente på noen passasjerer til Praha, så misset jeg min connection her på ZRH og ble derfor booket om til neste fly med SAS. Så langt alt vel. Saken er den, at siden jeg ble booket om til LX 4670, som er operert av SAS, så ble jeg nedgradert til M. Alternativt kunne jeg vente til i morgen tidlig. I følge Swiss, ettersom SAS ikke godkjenner J-klasse som buisness-klasse. SAS sier at dette er Swiss sin sak, og at de må løse den.
Jeg har nå sjekket frem og tilbake en hel del, både med SAS og med Swiss, og det viser seg nå, at deres standpunkt i utgangspunktet, er at jeg heller ikke har krav på noen som helst kompensasjon, siden jeg ikke tok i mot tilbudet om å overnatte her til i morgen. Dette fordi dette er en billett som ikke er refunderbar.
Jeg ble bedt om å sende et brev til Swiss sitt hovedkontor, og forklare saken, så skulle de se på om jeg KANSKJE kunne få en viss form for kompensasjon. Til dagsorden, så er alt jeg har spurt om, om jeg ikke skulle fått en form for nedgraderingsvoucher eller noe.
Jeg lager derfor denne tråden nå, for å sjekke hva som skjer med denne saken. Hvis det viser seg at man blir flyttet ned to hakk på en codeshare, selv om det flyter over av ledige plasser i både C og Y, så må man strengt tatt ha dette i bakhodet ved bestilling. Jeg antar også at det er de samme reglene som gjelder f.eks. med BA sine billigbiz billetter, selv om det er langt fra sikkert at de løser saken på samme måte.
Neste episode følger for håpentligvis snart....