Ja, i alle fall tidligere. Da jeg begynte på ENST (1989) var Air Express hyppig gjest med AXP05 (den som havarerte ved innflyging til ENDU). Dette var en Citation som ble brukt som ambulanse. Stokka har til og med hatt besøk av YAK42, man forsøkte å selge dem til WIF, og var på lokkemannstur med kjerra. Har også hatt Citation biz-jets på besøk, minnes en tysker, spesielt Brüsthilde som regjerte i kabinen på den...... Ohja, jeg husker godt det besøket! Barskapet var ikke så aller verst det heller, når jeg tenker meg om.
Mens Per Gyllenhammer var head honcho hos Volvo fløy de biz-jet til ENST, og så helikopter til Mosjøen for å fiske laks. Skagen, som har kortere RWY enn ENST har også hatt mye biz-jet, hva var det nå det het det kontomøbelfirmaet som hadde fabrikk der oppe.... Kinnarps, var det ja. De var hyppige gjester med company jet på ENSK. Tror Tilsynet putta kaybashen på den aktiviteten, eller mulig det var dårlig økonomi?
Men alt dette var før Luftfartstilsynets dager, jeg tror ENST fikk noen reduksjoner i declared distances etter at jeg ble sendt til Bergen ifm. et nødhjelpsprosjekt. De hadde prekær mangel på nordlendinger her, nemlig.
Beste hilsener fra Misjonsmarken!