• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Lufthavnsafgift

Det var på tide!!!

Det ser ud til at den første år reduceres fra 75 kr. til 50 kr. - derefter 25 kr. og så er den væk...

Lad os se om det kan glæde Sterling en lille smule eller de nu vil tordne over at den ikke fjernes på en gang! Når hele afgiften på 75 kr. er væk, vil CPH have lavere afgiftsniveau end Arlanda og ligge på niveau med OSL.

Ny tyder det på at der er politisk flertal for at fjerne afgiften. Dansk Folkeparti har meldt sig som tilhænger af forslaget og ser gerne at afgiften på de 75 kr. fjernes i et hug - seneste pr. 1 januar 2007.

Mere om sagen på standby.dk

Socialdemokratiet der i sin tid indførte afgiften er naturligvis imod! Deres Skatteordfører har følgende kommentar, hvilket vel meget godt viser hans indblik i sagen.

"Så længe man kan komme til London for 1 krone, mens det koster 1600 kr. at komme til Århus, så fungerer konkurrencen ikke på flymarkedet. Derfor hjælper det ikke at fjerne afgiften«, siger skatteordfører René Skau Björnsson (S)."

Jeg priser mig lykkelig for at det danske Socialdemokrati intet har at skulle have sagt i øjeblikket :D

Originally posted by PP
Jeg priser mig lykkelig for at den danske Socialdemokrati intet har at skulle have sagt i øjeblikket :D

Går det an å bli politisk flyktning i Danmark for Nordmenn? :devot:

Originally posted by Trety
Originally posted by PP
Jeg priser mig lykkelig for at den danske Socialdemokrati intet har at skulle have sagt i øjeblikket :D

Du skal være velkommen :thumbup

Originally posted by PP

Men ikke glem at skatten i Danmark er endel høyere enn i Norge.....enn så lenge;)

Til gengæld må du kører 130 km/t på motorvejen - det må da tælle som et plus :spin:

sjovt nok havde jeg overvejet det modsatte, for slippe væk fra vores fremmedfjendske og småfacistiske borgerlige regering:hi2 (dermed IKKE sagt at jeg sympatiserer med den socialdemokrat som PP citerer højere oppe i tråden - den mand har udstillet sin egen uduelighed med den kommentar!)

Det er jo frit at mene om den danske regering hvad man vil - men personligt er jeg nu ganske godt tilfreds med den regering vi pt. har i DK!

At kalde regeringen fremmedfjensk og småfacistisk er vel også meget nemt hvis man bor et sted hvor man ikke har problemerne inde på livet i dagligdagen...

Nå men lad os i stedet i fællesskab glæde os over at den tåbelige afgift på 75 kr. er på vej væk!

Originally posted by PP
At kalde regeringen fremmedfjensk og småfacistisk er vel også meget nemt hvis man bor et sted hvor man ikke har problemerne inde på livet i dagligdagen...
HVor man bor har nu ikke noget med den førte politik at gøre. Men lad nu det ligge
:naughty:

Originally posted by jens
Originally posted by PP
HVor man bor har nu ikke noget med den førte politik at gøre. Men lad nu det ligge
:naughty:

Nej det er korrekt - men det kunne måske have en indflydelse på hvorledes man anskuer den førte politik...:naughty: Yes men vi lader det ligge!

Originally posted by DY
Men ikke glem at skatten i Danmark er endel høyere enn i Norge.....enn så lenge;)

Inntil videre, ja. Men ellers er det mye annet som frister med å bo i Danmark, en av disse tingene heter "København" :)
Dessuten har PP et annet godt argument, 130 km/t på motorveien høres adskillig mer tidsbesparende ut. Dessuten tror jeg at om man bor i et av de skandinaviske landene trives man meget godt sammen med sine egne - vi er tross alt skandinaver hele gjengen. ;)

Originally posted by DY

Inntil videre, ja. Men ellers er det mye annet som frister med å bo i Danmark, en av disse tingene heter "København" :)
Dessuten har PP et annet godt argument, 130 km/t på motorveien høres adskillig mer tidsbesparende ut. Dessuten tror jeg at om man bor i et av de skandinaviske landene trives man meget godt sammen med sine egne - vi er tross alt skandinaver hele gjengen. ;)

de 130 på motorvejene er bestemt ikke overalt. Men tager man fra Norge til Hirtshals/frederikshavn er det på de to stykker - "ubenyttet" - motorvej man møder der.

Back