• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

LH Lufthansas flåte

Re: Lufthansa sin flåte

Såvidt meg bekjent har ikke LH fått hverken 787/350, mon hva de fyller kapasiteten med? 330?

Noen som vet prisen på 346-ene? Crowdsourcing anyone? ;)

De får vel sin første A350 seinere i høst. Regner med at det er de 346 som de sendte til lagring i vinter. Usikker på hvordan de har klart å holde kapasiteten oppe, men de ha vel kanskje hatt litt overkapasitet siden de fikk alle 748 ?
 
Re: Lufthansa sin flåte

Såvidt meg bekjent har ikke LH fått hverken 787/350, mon hva de fyller kapasiteten med? 330?

De får vel sin første A350 seinere i høst. Regner med at det er de 346 som de sendte til lagring i vinter. Usikker på hvordan de har klart å holde kapasiteten oppe, men de ha vel kanskje hatt litt overkapasitet siden de fikk alle 748 ?

Det er vel tildels en endring i strategi paa enkelte ruter, Vancouver er en god illustrasjon hvor A346 ble oppgradert til 747-400 + en A330 til Muenchen. Seattle saa langt er oppgradert fra A340 til 747-400 - ser ikke bort i fra at Muenchen kommer neste sommer med A330. Denver har vel ogsaa hatt samme utvikling hvor A346 faller mellom to "stoler" (Les byer):p
 
Re: Lufthansa sin flåte

De får vel sin første A350 seinere i høst. Regner med at det er de 346 som de sendte til lagring i vinter. Usikker på hvordan de har klart å holde kapasiteten oppe, men de ha vel kanskje hatt litt overkapasitet siden de fikk alle 748 ?



De første A340-600 forsvinner ut lenge før første A350 er på plass.
Lufthansa har nok hatt et overskudd av fly etter de siste 747-8 og A380 ble levert i fjor vår, samtidig som kabinrrkonfigureringen ble ferdig og at de også har kuttet noen ruter. At de har startet noen få nye med noen av de A340-300 de har overført til Cityline har nok ikke veid opp for det
 
Re: Lufthansa sin flåte

Lufthansa har nå annonsert A346 D-AIHD og -I for salg. Maskinene er dog fortsatt i trafikk p.t.
 
Re: Lufthansa sin flåte

Lufthansa har nå annonsert A346 D-AIHD og -I for salg. Maskinene er dog fortsatt i trafikk p.t.
Dette hadde jo vært den ultimate Flypratmaskinen. Tror vi bør starte et spleiselag. I spleiselaget må vi også ta kosten for å dra 2 av pilotene her inne igjennom typerating på maskinen også :)

Sent fra min SM-T800 via Tapatalk
 
Re: Lufthansa sin flåte

Dette hadde jo vært den ultimate Flypratmaskinen. Tror vi bør starte et spleiselag. I spleiselaget må vi også ta kosten for å dra 2 av pilotene her inne igjennom typerating på maskinen også :)

Sent fra min SM-T800 via Tapatalk

Flyprat Airways, vi kan starte crowdfunding!

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk
 
Re: Lufthansa sin flåte

Lufthansa har planlagt sin siste flyvning med 737CL 29 oktober, og da vil det være sluttet på 48 år med 737 i Lufthansa sin flåte

Nå vil riktignok Privatair fortsatt operere noen få 737-800 for dem, men de er jo ikke i Lh farger
 
Re: Lufthansa sin flåte

Lufthansa har siste flight med 737 denne helgen.

48 år etter at LH var lanseringskunde og 155 fugler totalt i tjeneste, lander Bobby for siste gang på FRA i morgen kveld.

‪#‎thankyou737‬ på Facebook/Twitter

https://www.facebook.com/events/110195899456336/

Lufthansa_737-130_D-ABEK.jpg
 
Re: Lufthansa sin flåte

Med levering av MSN8911/D-AIWH har Lufthansa nå kun 2 A320ceo igjen å motta. Dog ikke mange selskaper som har mottatt samme flytype over er spenn på 30 år. Selv om endel på denne er forskjellig fra de første A320-211 maskinene de mottok mens Berlinmuren ennå stod

I tillegg skal de jo selvsagt motta A320neo i mange år fremover

Airbus A320-214 MSN8911 D-AIWH Lufthansa delivery 12aug19 XFW-SXF ex D-AXAG
 
Re: Lufthansa sin flåte

Den siste A320 (ceo) i bestilling til Lufthansa ble levert i slutten av september, samtidig har det de siste dagene forsvunnet 2 +30 år gamle maskiner ut av flåten og levert huggern

Airbus A320 -211 70 D-AIPB Lufthansa ferried 25oct19 MUC-OST, for part-out & scrap ex F-WWIJ
Airbus A320 -211 71 D-AIPC Lufthansa ferried 28oct19 MUC-CDT, for part-out & scrap ex F-WWIG
 
Re: Lufthansa sin flåte

Basert på planespotters.net. hadde da Lufthansa følgende flåte ved årsslutt:

A319: 26
A320: 75
A320neo: 21
A321: 63
A321neo: 5

A330-300: 15
A340-300: 17
A340-600: 17
A350-900: 15
A380: 14
747-400: 13
747-8i: 19
 
Lufthansa sin flåte

Etter over 30 år hos Lufthansa er det slutt som D-AIPE. En A320 med first flight i september 1989

Airbus A320 -211 78 D-AIPE Lufthansa ferried 07jan20 MUC-LETL, for part-out &scrap
 
Re: Lufthansa sin flåte

Litt usikker fra hvilken dato, men etter i starten kun ha basert A320neo (og A321neo) maskinene i FRA, er det nå 4 A320neo maskiner som opererer ut fra MUC
 
Re: Lufthansa sin flåte

I tillegg til Lufthansa selv, har de jo også to regionale selskaper som flyr for dem med følgende flåte:

Lufthansa Cityline:
A319: 4
CRJ-900:
ERJ-190: 9
ERJ-195: 2

Air Dolomiti:
ERJ-195: 15
 
Re: Lufthansa sin flåte

Litt retting. Lagt til hoveddelen av Cityline flåten ;)

I tillegg til Lufthansa selv, har de jo også to regionale selskaper som flyr for dem med følgende flåte:

Lufthansa Cityline:
A319: 4
CRJ-900: 35
ERJ-190: 9
ERJ-195: 2

Air Dolomiti:
ERJ-195: 15
 
Back
Top