Lufthansas flåte

Re: Lufthansa sin flåte

Er det noen som veit hvor mange av LH sine A330 som har ny First?, jeg reiser FRA-AUH 17oct. Og hvordan er det med 747 flåten?

Skal være 8 av 18 med ny first, men bare 2 av 12 som er FRA basert

Såvidt jeg ser av 747-400 flåten har vel 17 av dem ny first, men de resterende er på vei ut av flåten i disse dager. To er planlagt parkert i oktober og en i november

Lufthansa Airbus A380-800 at Frankfurt / © Natalie Brueggemann

Lufthansa cancels three A380-800 orders

08OCT2013Lufthansa(LH,Frankfurt Int'l) has cancelled three options forA380-800s reducing its order book from 17 to 14 Rolls-Royce Trent 900 powered A38-800s. Lufthansa originally signed for 15 A380s and agreed to add another pair in 2011. Only 2 weeks ago, Lufthansa placed a split $19 billion dollar order with Boeing and Airbus and ordered 34 Boeing 777-9Xs and 25A350-900s. It currently operates tenA380-800s already from Frankfurt toBeijing Capital,Houston Intc'l,Johannesburg O.R. Tambo,Miami Int'l,San Francisco, CA,Shanghai Pudong,Singapore ChangiandTokyo Narita.

Ch aviation

Da var jeg heldig med trekning av fly ser det ut til det blir D-AIKL som er et av 3 A330 med ny First class og base i FRA som er satt opp for morgendagen.
Gleder meg som en unge jeg!

Ser at alle de fem A330 basert i MUC nå har fått ny business class, mens ingen av de resterende 12 i FRA ennå har fått det.

Ser at alle de fem A330 basert i MUC nå har fått ny business class, mens ingen av de resterende 12 i FRA ennå har fått det.

Det er merkelig at de ikke byttet ut setene i biz da de var inne og skiftet ut F setene, da tre av dem har ny F

Mulig D-AIKJ har FRA-base, men den flyr inn og ut fra MUC. Gammel C.

Stemmer ikke Someone, 31OCT fløy jeg LH475 YUL-MUC og det var med gammel C dessverre. Fulgte linken i Dag Viking sitt innlegg nå og ser det var D-AIKJ som opererte.

Ser at Lufthansa i dag sender hele fire 737 på en og samme gang til Sanford for pensjonering. En -300 (D-ABEI) og 3 -500 (D-ABIF/R/S).

Hvor ser du slikt?

Skyliner-Aviation

Og ser man på Flightradar så er de nå på vei over Atlanteren akkurat nå. Ser ut som de kommer på rekke og rad inn til KEF for fuelstop

5514623fbef95de13930e76fc0f7a29b.jpg

Er det noe plan for utfasing av de siste 747-400 og alle 340 til lufthansa ?

Back