Lufthansa viser fram sin nye long-haul kabin "Allegris"

Frode789

ScanFlyer Blue
Når: Fra starten av 2023.
Nye fly vil komme med dette produktet (787-9, A350-900, 777-9)
747-8 skal retrofittes.
A330 og A380 ikke nevnt.

First class
Lufthansa-Allegris-First-Class-800x449.jpg

Lufthansa-Allegris-First-Class-1-800x450.jpg


Business class
Lufthansa-Allegris-Business-Class-800x565.jpg

Lufthansa-Allegris-Business-Class-1-800x565.jpg


Eco class
"Sleepers row 2.0"
In the “Sleeper’s Row 2.0”, one must simply fold up a leg rest and utilize the additional mattress on offer, for rest and relaxation on a reclining surface that is 40 percent larger compared to the original “Sleeper’s Row”. Alongside, passengers can also book a vacant neighbour seat.
Lufthansa-Allegris-Economy-800x565.jpg


Prem eco class
Lufthansa-Allegris-Premium-Economy-800x450.jpg

Lufthansa-Premium-Economy-800x450.jpg





https://www.lufthansagroup.com/en/n...st-and-business-class-for-the-first-time.html
 
Last edited:
Det her ser jo faktisk panser ut må jeg si. LH har slett ikke vært favoritten min på long haul, for å si det milft, men det er ser jo skikkelig stilig ut.
 
Ja synes det ser veldig bra ut.
Men blir sikkert umulig å få tak i LH first med CT/EB :\
Hadde hjulpet mye om vi hadde fått tilbake muligheten for å booke SQ biz/first igjen via EB.
 
Endelig får LH ut fingern, dette er jo bla business klassen de først viste frem for over 5 år siden (og fikk Skytrax 5 star..) og som jeg tipper det fortsatt er 5 år til vi får oppdatert hele flåten med. Joda, ser greit ut men ikke sinnsykt bra og ikke noe banebrytende. Er vel gått ut på dato når Lufthansa får installasjonen ferdig.
 
Når: Fra starten av 2023.
Nye fly vil komme med dette produktet (787-9, A350-900, 777-9)
747-8 skal retrofittes.
A330 og A380 ikke nevnt.

Tipper på at innen noen år så er Airbus A330-300-flåten flyttet over til Eurowings Discover sammen med en del LH-LH-ruter. Slik at Lufthansa selv står uten flytypen.
 
Re: Lufthansas flåte

Dette ser ganske snasent ut:
In October 2022, Lufthansa unveiled its biggest-ever investment in the premium cabin experience, as part of what’s called the new “Allegris” product generation. In addition to new business class seats, this also includes a new first class product. The airline has today revealed more details about what we can expect, and there’s a surprise most of us weren’t anticipating.

https://onemileatatime.com/news/new-lufthansa-first-class/
 
Ser bra ut, men det blir tøft å få tak i bonusbilletter, dette var veldig premium lette konfigurasjoner på 787 og 350. Med kun 3/4 First seter i A350 er det nok bare å glemme å få noe bonustur i den.

Forøvrig meget spesielt midtsete, som er et parsete. Litt som siste rad på kino i gamledager med klinesete. Litt usikker på om jeg ville ha dratt på tur med kona i den der faktisk. Kan bli skilsmisse før landing om jeg må se Love Actually en gang til.
 
Ser bra ut, men det blir tøft å få tak i bonusbilletter, dette var veldig premium lette konfigurasjoner på 787 og 350. Med kun 3/4 First seter i A350 er det nok bare å glemme å få noe bonustur i den.


Den "vanlige" A350 utgaven til LH har vel 48 C-seter, så er jo endel den

787-9 har foreløpig ikke så mange, men de er vel også i "Hainan-interiør" inntil videre?
 
De tronesetene midt i virker veldig innestengte, for min smak?

csm_Lufthansa-Allegris-Business-Class-Layout_eb999590fd.jpg


Det skal på economy visstnok også være en seksjon med litt bedre benplass, for en pris selvsagt, litt ala the KLM har
 
Den "vanlige" A350 utgaven til LH har vel 48 C-seter, så er jo endel den

787-9 har foreløpig ikke så mange, men de er vel også i "Hainan-interiør" inntil videre?

Nye A350 utgaven får da kun 38 business seter + disse 3(4) First setene.

Nye 787 utgaven får kun 28 business seter, null first.

Tenker da ikke på disse "avvikerne" men nye Lufthansa som kommer med nye seter etter hvert.

Så blir en del færre seter foran i bussen fremover. British Airways og United, som er store konkurrenter over dammen, har for det meste langt flere premiumseter til salgs, så spørs om Lufthansa treffer riktig med denne. Nå er jo 747-8 ikke nevnt så langt og den blir nok fortsatt premiumtung.
 
De tronesetene midt i virker veldig innestengte, for min smak?

Ja, men jeg synes ofte det kan være deilig jeg. Da slipper man å forholde seg til at man er på et fly med masse andre irriterende mennesker. Det var noe av det jeg likte best med gamle Club World hos BA. Man dro opp midtdeleren og så var de "FU" til resten av flyet. Bare meg og en bok.

Men det er nok litt smak og behag.

Denne setemodellen (business) er vel sånn circa den det virker som de fleste går for nå. Og noe jeg har å utsette på den er at den virker innmari trang. Noen plasser er det så trangt i beinhullet at du ikke kan bøye bena når du sover, og man må slanke seg 3 kilo for å komme ut i midtgangen.
 
Alle-gris? Kommer den med egen dørstoppergris?
Mulig det er derfor den har fått dilla på "The great pig in the sky", og har blitt vanskelig å få kontakt med.
63bb5557289f9ed1f44a39e0b31e2121.jpg


Sent fra min SM-F711B via Tapatalk
 
Men det skal sies, det blir en litt av en variasjon i setene foran hos Lufthansa.
 
Back
Top