Lufthansa vil "tvinge" Cimber Sterling til å innføre Business Class

FlightDeck

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Lufthansa vil "tvinge" Cimber Sterling til å innføre Business Class

Cimber Sterling legger ned rutene fra Billund til Dublin, Praha og München. Om selskapet velger å innføre Business Class på München-ruten, vil Lufthansa inngå code-share-avtale med dem og ruten kan dermed opprettholdes. Det skal bli spennende å se hvor langt Cimber Sterling vil strekke seg og om innføring av Business Class også vil gjøres på andre ruter.

"Vi kan ikke sætte München-ruten til salg endnu, da vi er i dialog med et andet luftfartsselskab om codeshare, hvis der genindføres et to-klasses servicekoncept på ruten. Det overvejer vi i øjeblikket, hvorfor ruten først lægges til salg på et senere tidspunkt," siger kommerciel direktør Jacob Krogsgaard hos Cimber Sterling.

http://check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=55151
 
Re: Lufthansa vil "tvinge" Cimber Sterling til å innføre Business Class

Jeg tvivler på at de indføre et to-klasses servicekoncept, kun på en enkelt rute i deres netværk. Man kan kun håbe at LH selv indsætter deres eget metal på den rute, det vil give et gevaldigt boom af passager på den rute.
Prag er nu åben for en anden operatør, Wizz Air er et godt bud.
 
Re: Lufthansa vil "tvinge" Cimber Sterling til å innføre Business Class

Business Class innføres på København-Kiev, men det er ennå ikke klart om det også kommer på Billund-München-ruten.

Det danskbaserede flyselskab Cimber Sterling vil fra 3. januar tilbyde Business Class på selskabets rute mellem København og Kiev. Det skyldes et krav fra de to code-share partnere, henholdsvis SAS og ukrainske AeroSvit.

http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=55967
 
Re: Lufthansa vil "tvinge" Cimber Sterling til å innføre Business Class

Hadde ikke Cimber business mellom Oslo og Billund på 737 tidligere? Mener å huske at vi fikk smørbrød og øl for noen år siden.
 
Re: Lufthansa vil "tvinge" Cimber Sterling til å innføre Business Class

På et tysk forum, er der en gut der skriver at Cimber stopper på ruten d.23.3
Så kan man kun krydse finger for at LH snart kommer med en udmelding.

Hvilke fly har LH på basen i MUC
Et sted har jeg læst at E190 og CRJ 700 er stationeret i FRA
og E195 samt CRJ900 er placeret i MUC
hvordan forholder det sig med Q400 og Avro RJ85?
 
Re: Lufthansa vil "tvinge" Cimber Sterling til å innføre Business Class

På et tysk forum, er der en gut der skriver at Cimber stopper på ruten d.23.3
Så kan man kun krydse finger for at LH snart kommer med en udmelding.

Hvilke fly har LH på basen i MUC
Et sted har jeg læst at E190 og CRJ 700 er stationeret i FRA
og E195 samt CRJ900 er placeret i MUC
hvordan forholder det sig med Q400 og Avro RJ85?

Den 23/3 er vel den sidste dato der er flyvninger tilgængelige på cimber.dk

Mener, at LH har både Q400 og RJ85 i MUC, men Avroerne er vel på vej ud.
 
Re: Lufthansa vil "tvinge" Cimber Sterling til å innføre Business Class

LH hadde iallfall RJ85 i MUC i oktober i fjor, for da fløy jeg i en derfra.
 
Re: Lufthansa vil "tvinge" Cimber Sterling til å innføre Business Class

LH hadde iallfall RJ85 i MUC i oktober i fjor, for da fløy jeg i en derfra.

De har noen igjen ennå. Skal fly MUC-ZAG i midten av april og den avgangen er (dessverre:crowded ) satt opp med deres RJ85
 
Re: Lufthansa vil "tvinge" Cimber Sterling til å innføre Business Class

Den 23/3 er vel den sidste dato der er flyvninger tilgængelige på cimber.dk

.

MUC er så i dag ændret til d.21/2 som sidste afgang.
LGW kan nu kun bookes til og med d. 24/3 dog vises den på deres lavpris kalender til ca 6200 kr. men den kan ikke bookes. Det var det samme mønster de havde inden de stoppede på Paris ruten.
Hvis det er tilfældet, vil de kun have sølle 4 ruter tilbage fra sommerprogrammet start. Men det kan kun tiden vise om det er rigtig.
 
Re: Lufthansa vil "tvinge" Cimber Sterling til å innføre Business Class

Så kom der endelig en bekræftelse på at de stopper.
http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=58176

Cimber Sterling lukker med virkning fra den 22. februar ruten mellem Billund og München, mens ruten fra Billund til London-Gatwick ophører den 24. marts.

Sun air må gnide sig i hænderne over at Cimber vælge at stoppe på gatwick, det må betyde en positiv udvikling for deres LCY rute.

Søgt slots på BIllund-München

Meget tyder dog på, at Sun-Air vil gå ind på ruten mellem Billund og München. Selskabet har allerede søgt slots til to daglige rotationer på ruten med start fra den 25. marts 2012.

Det vil virkelig være trist for udviklingen af denne rute hvis de får den. Bevares de har et kvalitets produkt, men passagerer mæssig kan det kun gå tilbage. De har simpelthen for små fly og er for dyre og har ikke mange at feede ind til i MUC.
 
Re: Lufthansa vil "tvinge" Cimber Sterling til å innføre Business Class

Det er da godt nok en kedelig udvikling for de jyske rejsende... Færre muligheder for connections ud i verden, hvis MUC forsvinder og kun Ryanair til London (hvis man ikke vil betale SunAirs skyhøje priser)... Godt man ikke bor der ;)

Jeg håber på jydernes vegne at LH selv flyver ruten videre, men London er nok "tabt" og her må jyderne nok vænne sig til at Ryanair er eneste mulighed med direkte fly...
 
Re: Lufthansa vil "tvinge" Cimber Sterling til å innføre Business Class

Det er da godt nok en kedelig udvikling for de jyske rejsende... Færre muligheder for connections ud i verden, hvis MUC forsvinder og kun Ryanair til London (hvis man ikke vil betale SunAirs skyhøje priser)... Godt man ikke bor der ;)

Jeg håber på jydernes vegne at LH selv flyver ruten videre, men London er nok "tabt" og her må jyderne nok vænne sig til at Ryanair er eneste mulighed med direkte fly...

Ellers en fin mulighed for DY at starte på Gatwick :)
 
Re: Lufthansa vil "tvinge" Cimber Sterling til å innføre Business Class

Ellers en fin mulighed for DY at starte på Gatwick :)

Det kunne det være - men spørgsmålet er om de har lyst til at gå head-to-head med FR - specielt når de i forvejen ikke er voldsomt repræsenteret i BLL. Men det ville da være sundt at give FR lidt konkurrence på ruten.
 
Re: Lufthansa vil "tvinge" Cimber Sterling til å innføre Business Class

Ellers en fin mulighed for DY at starte på Gatwick :)

At DY vil starte på Gatwick vil jeg vurdere til 0% de har ingen interesse i en slåskamp mod FR. Derimod er en direkte rute til Heathrow rykket tættere på, muligheden er i hvert fald ikke blevet forringet.
 
Re: Lufthansa vil "tvinge" Cimber Sterling til å innføre Business Class

At DY vil starte på Gatwick vil jeg vurdere til 0% de har ingen interesse i en slåskamp mod FR. Derimod er en direkte rute til Heathrow rykket tættere på, muligheden er i hvert fald ikke blevet forringet.

Og hvor skulle DY få slots i Heathrow fra??? Eller mener du at BA skulle begynde på LHR-BLL?
 
Re: Lufthansa vil "tvinge" Cimber Sterling til å innføre Business Class

Og hvor skulle DY få slots i Heathrow fra??? Eller mener du at BA skulle begynde på LHR-BLL?

Ja naturligvis BA eller evt. BMI men det kommer selvfølgelig an på om der kommer ledige slots og om de har det rigtige materiel til rådighed.
 
Back
Top