"Lufthansa strammer inn på benplassen"

Lufthansa setter inn flere seter og forenkler serveringen

Hangar har samme artikkel:

Hangar skriver også:
...samtidig vil også servicen med matservering ombord i økonomiklasse bli endret til en enklere modell.
Mens i artikkelen i VG står det:
Da skal det bli kortere avstand mellom seteradene, noe som gir mindre benplass. Talskvinnen Amelie Schwierholz lover likevel at komforten ikke blir dårligere, takket være mindre seterygger og nye materialer.
Så får vi se da, om det blir slutt på det tradisjonelle rundstykket og øl fra glassflaske, og om kortere avstand mellom setene gir mindre benplass uten dårligere komfort :rolleyes:

Kilder:
http://www.hangar.no/permalink/46932.html
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=584837
 
Last edited:
Re: "Lufthansa strammer inn på benplassen"

Huff, høres ikke bra ut. En del fly er definitivt trang nok som de er, spesielt 747.
 
Re: "Lufthansa strammer inn på benplassen"

Det syntes jeg er trist... Lufhtansa har alltid vært litt småpremium for meg. De må for all del ikke fjerne gladøllet sitt på flaske..

Men, det er "vår" skyld.. dette er jo produktene vi pruter oss til.
 
Re: "Lufthansa strammer inn på benplassen"

Snart blir det bare pygmeer som kan fly! :rolleyes:

BF:cool2
 
Re: "Lufthansa strammer inn på benplassen"

Ikke gode nyheter dette. Håper for all del at det bare er snakk om kortdistanserutene.
 
Re: "Lufthansa strammer inn på benplassen"

Lufthansa har i dag god beinplass i mange Europafly i den delen de definerer som buisness. Denne strekker seg bak til og med rad 6 på 319, rad 8 på 320 og 321. På 733 og 735 går den til og med rad 5. Jeg regner med de ikke gjør noe med plassen her.

I den såkalte økonomiavdelingen er det rundt 31" pitch i dag, noe som strengt tatt allerede er trangt, og er vel omtrent det DY har i sine nye fly?
 
Re: "Lufthansa strammer inn på benplassen"

Lufthansa har i dag god beinplass i mange Europafly i den delen de definerer som buisness. Denne strekker seg bak til og med rad 6 på 319, rad 8 på 320 og 321. På 733 og 735 går den til og med rad 5. Jeg regner med de ikke gjør noe med plassen her.

I den såkalte økonomiavdelingen er det rundt 31" pitch i dag, noe som strengt tatt allerede er trangt, og er vel omtrent det DY har i sine nye fly?

Det kan jo være at de vil gjøre noe lignende som Swiss. Dvs bra eller brukbar plass i første halvdel av flyet og grisetrangt bakerst

Eller så synes jeg at det er stort forskjell i benplass på 320 og 737 maskinene deres. Airbussene er uendelig mye bedre enn 737ene, som jeg forsøker unngå når jeg flyr LH
 
Re: "Lufthansa strammer inn på benplassen"

Får du et av biz setene på 737, så har strengt tatt disse bedre plass enn bussene. 34" har de faktisk der fremme.
 
Re: "Lufthansa strammer inn på benplassen"

Er der nogen der kender forklaringen på at deres 146-300 mangler række 18 - og derved efterlader 1 meter tom plads bag række 17
 
Re: "Lufthansa strammer inn på benplassen"

Aldri fløyet LH, men hos DY synes jeg plassen er betraktelig bedre med de nye setene der setelommen er flyttet opp. Det blir vel det samme LH nå gjør; setter inn nye seter, og dermed kan de beholde benplassen med flere seter.
 
Re: "Lufthansa strammer inn på benplassen"

Har flydd LH 737, og det frister IKKE til gjentakelse... og skal det bli verre, så underbygger det at jeg unngår LH med 737 iallefall! :)
 
Re: "Lufthansa strammer inn på benplassen"

Jeg har hørt at LH B737 maskinene skal ha ganske gode seter og benplass. Det gjelder vel a320 og a321 også?
 
Re: "Lufthansa strammer inn på benplassen"

Som allerede nevnt - det er helt avhengig av hvor i maskinen du sitter.
 
Re: "Lufthansa strammer inn på benplassen"

Var i Frankfurt i helgen, den tradiisjonelle baguetten i papirepose med sjokolade i sidelommen var byttet ut med en tynn og kjedelig brødskive, riktignok med sjokolade ved siden av. Drikkevognen var som før.. :-)
 
Re: "Lufthansa strammer inn på benplassen"

De hadde et oppsett av nye seter når vi var i FRA, som jeg forstod det var de satt opp med "riktig" pitch og slik de skulle inn i flyet. I så fall er det absolutt ikke ulevelig for en på 190 der i alle fall.

Pitch som den måles er ganske upresis, fordi tilgjengelig plass avhenger veldig av hvor tykt setet er nederst. Nederst trengs ikke all verden av stopping, for når man sitter har man normalt størstedelen av belastningen mot rygstøtten rundt skuldrene og litt nedenfor.
 
Re: "Lufthansa strammer inn på benplassen"

Jeg har hørt at LH B737 maskinene skal ha ganske gode seter og benplass. Det gjelder vel a320 og a321 også?

Ikke på monkey på 737 iallefall... Men på en annen side kan det være greit å få skiftet ut de setene, for sittekomforten må være kanskje noe av det dårligste jeg har vært borti i et fly.
 
Re: "Lufthansa strammer inn på benplassen"

Lufthansa har allerede kuttet ned på serveringen om bord. De knallharde bagettene er erstattet av tørre brødskiver.
 
Back
Top