Lufthansa starter Frankfurt - Tromsø

Re: Lufthansa starter Frankfurt - Tromsø 26NOV16

Apropos; dette er et offisielt Lufthansa bilde, noen som vet hvordan det er tatt?

https://www.visitnorway.de/aktivitaten/naturwunder/nordlicht/lufthansa-nordnorwegen/

CyMV0LuW8AASqhX.jpg

Re: Lufthansa dobler TOS - FRA

Onsdager og lørdager i vintersesongen. Det begynner etter hvert å bli mange utenlandske gjester på Langnes.

Hva slags fly ligger det inne med til vinteren?

Apropos; dette er et offisielt Lufthansa bilde, noen som vet hvordan det er tatt?

https://www.visitnorway.de/aktivitaten/naturwunder/nordlicht/lufthansa-nordnorwegen/

CyMV0LuW8AASqhX.jpg

Sikkert litt sent svar på denne, men bildet er av Kvænangen i Nord-Troms. Øya "Skorpa" nærmest. Nordlys og flyvingemotor er som nevnt kreativ og stilig fotomontasje. Ellers kjempestilig at LH øker fra TOS. Ser også at det er fristende priser i business. Ikke langt unna prisen TOS-OSL i Plus.

Sikkert litt sent svar på denne, men bildet er av Kvænangen i Nord-Troms. Øya "Skorpa" nærmest. Nordlys og flyvingemotor er som nevnt kreativ og stilig fotomontasje. Ellers kjempestilig at LH øker fra TOS. Ser også at det er fristende priser i business. Ikke langt unna prisen TOS-OSL i Plus.

Hvordan finner du de prisene? Jeg sjekker bestandig NAX, SAS & LH när jeg söker pä billetter hjem til Norge; LH er _bestandig_ svindyre.

Jeg var inne på LHs sider, og la også merke til billig business på en del avganger, spesielt onsdager.

Hvordan finner du de prisene? Jeg sjekker bestandig NAX, SAS & LH när jeg söker pä billetter hjem til Norge; LH er _bestandig_ svindyre.

Kan det være fordi Lufthansa ikke selger billige en´veis billetter, kun bra priser når en søker t/r, i motsetning til SK og DY ?
(men har ikke snøring på prisene til Tromsø, kun Tyskland-Oslo :)).

Jeg sjekket i forrige uke for avganger TOS-FRA-TOS på onsdager og lørdager i desember og januar, og fant priser på t/r rundt kr 4.000,-. De finner jeg ikke idag, så noe har skjedd. :-p

Kan det være fordi Lufthansa ikke selger billige en´veis billetter, kun bra priser når en søker t/r, i motsetning til SK og DY ?
(men har ikke snøring på prisene til Tromsø, kun Tyskland-Oslo :)).

Det er jeg klar over, skal stort sett hjem til mitt faktiske hjem (Tyskland) etter jeg har vært i hjemlandet, derfor søker jeg bestandig tur/retur :p Men i en relativt stor omkrets, og med mange tyske lufthavner inkludert (hannover, hamburg, dusseldorf, osnabruck, frankfurt) så er bestandig SAS/NAX bedre priset enn lufthansa. Hadde håpet at direkteruta kanskje kunne gjøre noe med prisen (1 flytur = billigere enn 2/3 flyturer? FRA-TOS-FRA iso HAM-CPH-OSL-TOS-OSL-CPH-HAM?), men nei. Sistnevnte med HAM-CPH-OSL-TOS etc etc har til nå vært billigere enn FRA-TOS-FRA. Kanskje det blir bedring nå som ruta gjøres mer "bred". Jeg har hatt en feeling av at den har vært mye "ausverkauft" fra reisebyrå, og at Lufthansa ikke har ansett ruta som noe særlig "rutefly" de selv trenger å selge (gjennom prising).

Last edited:

Får ikke åpnet linken, men hva blir frekvensen om sommeren?

Skal man ut i den store verden fra Tromsø, er Lufthansa et stort pluss - fordi SAS av en eller annen grunn ikke ønsker å selge billetter... Flere relativt store interkontinentale destinasjoner kan man kjøpe på gjennomgående billett fra flere større flyplasser i Norge, via OSL, på SK-kode - men ikke fra TOS (det handler verken om tidspunkt eller antall legs). Med Lufthansa er det problemet ute av verden (delvis direkteflyet, delvis de samme flyene SAS ikke ønsker å selge billett til) så, hva er problemet til SAS?

Jeg har hatt en feeling av at den har vært mye "ausverkauft" fra reisebyrå, og at Lufthansa ikke har ansett ruta som noe særlig "rutefly" de selv trenger å selge (gjennom prising).

Den er og blir fryktelig dyr t/r FRA, MUC ser ikke ut til å være bedre, men prisingen tar seg helt annerledes ut hvis du bruker ruta til å nå verden. Jeg tipper Lufthansa har mye oppkjøpt av reiseselskaper, som du nevner, og ønsker å feede interkontinentale ruter med resten.

Får ikke åpnet linken, men hva blir frekvensen om sommeren?

Ser ut til å være en ukentlig
Code:
LH         870     FRA   10:00     TOS   13:25     319  0   -----6-
LH         871     TOS   14:20     FRA   17:45     319  0   -----6-

Back