Lufthansa stand på Oslo S - få gavekort på 200 NOK

Scanflyer

ScanFlyer Blue
Lufthansa stand på Oslo S - få gavekort på 200 NOK

Et lite tips for de som planlegger en Lufthansatur:

På vei fra et møte gikk jeg tilfeldigvis rett på en Lufthansa stand som er på Oslo S.
To jenter i flyvertinneuniform tilbyr deltakelse i en konkuranse kalt "lyder i verden" hvor premien er et gavekort på 30.000. Konseptet er å høre en lydfil på 1 min også skal du utifra disse lydene gjette hvilken by i verden det dreier seg om.

Men best av alt: Alle som deltar får et elektronisk gavekort på 200 NOK.
Jeg klarte ikke gjette riktig by, men gavekortet tikket inn i eposten med en gang.
Ganske bra gyldighet var det også. Må brukes før 3. mars 2013 og gjelder alle reiser frem til 3. juni 2013.

Forsto det slik at de skulle stå der hele uken.

Re: Lufthansa stand på Oslo S - få gavekort på 200 NOK

KAnskje dele rabattkoden med oss alle hvis det er den samme rabattkoden alle som deltar vil få.

Det sier vel seg selv at det ikke er det...
Det er vel høyst varierende...? Er da veldig mange "gjenbrukskoder" som deles på Flyertalk for ekempel. Kan ikke huske om jeg har sett noe fra LH, men jeg synes man ofte får "DECEMBER_OSLOPROMO" og lignende koder.

Då er det vel betre at dei som har prøvd, og svart feil, seier kva by det er snakk om? Då kan jo resten av oss eliminere dei :)

Det er forskjellige byer hver gang du prøver. Koden ser personalisert ut.

De som ikke har mulighet til å ta turen innom Oslo S kan jo bare gå hit:
http://www.lyderiverden.no/

Gratulerer, du gjettet riktig by i konkurransen ‘Lyder i verden’. Du er nå med i trekningen av en reise til opptil kr 30 000 NOK til valgfri Lufthansa destinasjon. Vinneren vil bli kontaktet ca 14 dager etter kampanjeslutt (kampanjen varer 03.12. 2012 - 22.01. 2013). Se www.lyderiverden.no for informasjon om konkurransen og konkurranseregler.

Siden du deltok i konkurransen får du også 200,- i rabatt ved å benytte følgende rabattkode: (denne er personlig, bare for å bekrefte det.)

Benytt denne koden på lufthansa.com

Koden kan kun benyttes i perioden: 3 desember 2012 - 3 mars 2013, og er gyldig for reise i tidsperioden: 3 desember 2012 – 03 juni 2013.

Din rabattkode kan bare brukes på lufthansa.com for bestillinger med Lufthansa (der all flyging er operert av Lufthansa), og med Norge som opprinnelsesland for avreise. Rabattkoden reduserer tariff verdien av billetten og kan ikke brukes for avgifter, skatter eller andre kostnader og eventuelle restverdier. Man kan heller ikke bytte inn rabattkoden i kontanter eller andre tjenester. Når du booker, i trinn 6 (betaling) vil du se et felt der du kan legge til koden, trykk her "Apply voucher and reduce fare" og du vil se din rabatt beregnes av prisen. Bare én kode kan brukes per bestilling uansett hvor mange passasjerer det er i bestilling - hvis du har to koder eller mer må du gjøre forskjellige bookinger for å bruke alle dine koder. For inspirasjon og informasjon om destinasjoner og reisemål besøk lufthansa.com

Vi håper å se deg om bord snart!

Var forøvrig en veldig "vanskelig" lyd! ;)

Fikk mail med invitasjon til konkurransen i dag. Mulig å delta online her: http://www.lyderiverden.no/ (gikk utrolig tregt i formiddag, men funket bedre nå).
Ser ut som det er forskjellig rabattkode fra person til person (den for 200 kr altså) edit: det er nevnt allerede. Prøvde to ganger med forskjellige mailadresser og fikk to forskjellige koder.

Forøvrig lett å komme fram til landet, men å vite hvilken by det er snakk om var ikke noe lett nei...

Føler meg ganske dum som ikke skjønte verken by eller land.

Var heldig og hørte noe prating i bakgrunnen, og språket var lett gjenkjennelig.
Nå er det bare å vente på at trekningen går like greit.

Føler meg ganske dum som ikke skjønte verken by eller land.

Mulig jeg var heldig. Fikk Kina på første forsøk som har et lett gjenkjennelig språk, + at det var noe kinesisk opera inni der. Svaret var ikke PEK, bare så det er sagt. På andre forsøk ble det snakket noe jeg mener var italiensk i bakgrunnen, men jeg kan ta så feil som at det egentlig var spansk. Ikke Milano hvertfall :rolleyes:

Jeg synes lydene var utfordrende nok, men greie å komme frem til når man har Lufthansas destinasjoner i mente! Har enda ikke tatt feil ;)

Jeg fikk en lydfil fra Hong kong. Med tanke på LH har mange destinasjoner i Kina, vil det ikke overraske meg hvis de har lydfiler fra Beijing, Shanghai osv.

Last edited:

Jeg fikk også tilsendt mail fra Lufthansa. Så nå har jeg to rabattkoder på 200 kr.

Forskjellen denne gangen var at jeg klarte å gjette riktig by. Jeg fikk Paris og det var ikke så vanskelig å kjenne igjen da blant annet 'De Gaulle' ble nevnt i lydfilen.

Ser at mange spekulerer i hvilke byer. Jeg mener det ble sagt på standen i forrige uke at det var 16 forskjellige lydfiler og altså 16 forskjellige byer.

Så da bør det jo være mulig å identifisere alle byene her med litt samarbeid.

Veldig tvilsomt om jeg får brukt disse rabattkodene innen tidsfristen, så hvis noen har lyst på 200 kroner avslag hos LH så gis de bort til første og beste verdige kandidat ;)

Edit: har 2 stk.

Last edited:

Slenger meg på Mjolnir sitt forslag. Har også to koder, men kommer neppe til å bruke mer enn én. Interesserte får sende meg en PM! :)

Back