Lufthansa spareplan - drastiske ændringer

Re: Lufthansa spareplan - drastiske ændringer

Den er desverre ikke mye å skryte av utifra det jeg har sett. Til tider veldig uoversiktlig, særlig om man vil av i Wien og ikke skal videre. Det er tydelig at de fleste passasjerene er transitpax. Ankomsthallen ved bagasjebåndene er også for trang.

Second that! Du må gjennom en labyrint dersom du blir busset fra flyet til terminalen, security er superrask, mens den nye piren er ekstremt trang! fatter ikke at de kan bygge noe så trangt i 2012! Den skinner og ser fin ut, men trangt er det! Mye trangere enn OSL! Ellers leverer Austrian et veldig bra produkt i lufta!
 
Re: Lufthansa spareplan - drastiske ændringer

Mulig det har vært slik lenge men ikke lagt merke til det, men reklame begynner å gjøre seg gjeldene.
På middagen HKG-MUC i natt kom denne brosjyren:
7823157530_4f603253a9_z.jpg


Og kaffekoppen MUC-OSL så sånn ut:
7823172366_daf5e3d1b4_c.jpg


Neste blir vel reklame på bagasjehyllene som FR.
 
Re: Lufthansa spareplan - drastiske ændringer

Har ikke sett reklamekopper, men i LH biz har jeg av og til sett en sammenbrettet reklame. Ikke akkurat dramatisk, mange som har kjørt slik reklame gjennom årene.
 
Re: Lufthansa spareplan - drastiske ændringer

Lufthansa skærer kraftigt i frekvenserne på en række ruter. Bl.a. YYZ, HKG, GIG, SEA, BOS, DEN, IAD går fra daglig til 5x ugentlig i lavsæsonen.
Mere her: http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=64918

Lufthansa kutter også endel på intra-Europeisk i vinterprogrammet

FRA: Reduksjon på 18 ruter (ink CPH, BGO og HEL), samt 3 vinterstenges
MUC: Reduksjon på 6 ruter, legger ned LCY og åpner Rotterdam
TXL: Reduserer på 8, vinterstenger 11, men åpner 3 nye og øker på LHR
DUS: reduksjon på 5 ruter og vinterstenger 3
HAm: Reduksjon på 3 ruter (ink ARN) og vinterstenger 1
 
Re: Lufthansa spareplan - drastiske ændringer

Hva betyr dette for de ansatte som "flyttes over" til Germanwings? Andre ansettelsesvilkår? De skriver jo på sin side "these services will be repositioned as a quality product - reasonably priced but not cheap - in the low-cost segment in an upgraded ‘new’ Germanwings."
 
Re: Lufthansa spareplan - drastiske ændringer

Det blir visst også overført et 30-talls A320 fra Mainline til Germanwings.
 
Last edited:
Re: Lufthansa spareplan - drastiske ændringer

Lufthansa kutter også endel på intra-Europeisk i vinterprogrammet

HAm: Reduksjon på 3 ruter (ink ARN) og vinterstenger 1

Også inkludert HAM-OSL, som kuttes fra 17x til 12x ukentlig.
 
Lufthansa kutter til Hamburg?

Med venner i Tyskland og som fan av FC St Pauli er Hamburg et sted jeg reiser jevnlig. Nå ser det ut som Lufthansa kutter ut ettermiddagsflighten i vinter, og bare har morgen- og kveldsfly. Norwegian flyr ikke søndag - så da blir det ugreit med en helg fredag til søndag.

Noen som vet noe om dette?

mvh en turist
 
Re: Lufthansa kutter til Hamburg?

Fra hvilken dato skjer dette? Håper ikke de ødelegger for booket tur.

Snart er det neste trygge å booke med Ryanair. :cry:
 
Re: Lufthansa spareplan - drastiske ændringer

Augsburg Airways, som bl.a. har fløyet Oslo-München, skal ikke lenger fly for Lufthansa. Rutene tas over av Lufthansa og Germanwings.

Når sommertrafikprogrammet slutter ved udgangen af*oktober måned næste år, må Augsburg Airways finde anden beskæftigelse til selskabets fly. Samlet opererer Augsburg Airways 17 fly på vegne af Lufthansa. Der er tale om 10 Dash 8-Q400 fly samt syv Embraer-fly i versionerne E190 og E195.

http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=69209
 
Re: Lufthansa spareplan - drastiske ændringer

Augsburg Airways, som bl.a. har fløyet Oslo-München, skal ikke lenger fly for Lufthansa. Rutene tas over av Lufthansa og Germanwings.

Det er interessant, IQ har jo en kostnadeffektiv flåte. Lønningene er kanskje for høye?
 
Re: Lufthansa spareplan - drastiske ændringer

Tviler på at de har høyere kostnader enn Germanwings og Eurowings. Det er nok heller et videre skritt i retningen og knytte alt tettere til moderselskapet.
Contact hadde vel heller ikke de høyeste lønningene akkurat.
 
Re: Lufthansa spareplan - drastiske ændringer

Da er altså samtlige regionalselskaper inhouse. Er det da egentlig noe poeng å operere som tre forskjellige selskap under regionalbrandet som alle er 100% eid av Lufthansa. Air Dolomiti kan jo være kjekt å beholde som et italiensk selskap for å ivareta kundetilfredsheten i det italienske markedet, men fins det noen grunn til å ha Cityline og Eurowings på separate AOC?

Hvordan innhentes kapasiteten fra Contact og Augsburg?
 
Re: Lufthansa spareplan - drastiske ændringer

Har aldri flydd med Germanwings, men hadde en tur med Augsburg fra OSL-MUC for 2 uker siden og de imponerte..Fin ny ejet og trivelig crew :)
 
Back
Top