Lufthansa spareplan - drastiske ændringer

Re: Lufthansa spareplan - drastiske ændringer

I tillegg så flyr jo datterselskapene Austrian og Swiss til BKK fra henholdsvis VIE og ZRH.
Nu må vi se hvor længe AUA for lov at tabe penge. En tur med dem til BKK frister i hvert fald ikke i en 777 med 3-4-3 og 31'' pitch på eco.

Nei, Thai flyr med en daglig 77W og en daglig med 744.

Det stemmer at de gjør det for øyeblikket, men fra 15. desember bytter de ut B747 med A380.

Nu må vi se hvor længe AUA for lov at tabe penge. En tur med dem til BKK frister i hvert fald ikke i en 777 med 3-4-3 og 31'' pitch på eco.

Er det noe som tyder på at AUA taper penger på VIE-BKK?

Har ikke prøvd Austrians 777, men jeg flyr en god del med AUA for tiden (ECO), da innen Europa og jeg synes iallefall dem leverer et flott produkt der, ofte bedre enn Lufthansa.

Jeg håper for både Lufthansa og Austrians del at OS snart klarer å snu tap til overskudd, slik Swiss har greid!

Er det noe som tyder på at AUA taper penger på VIE-BKK?

Har ikke prøvd Austrians 777, men jeg flyr en god del med AUA for tiden (ECO), da innen Europa og jeg synes iallefall dem leverer et flott produkt der, ofte bedre enn Lufthansa.
Det er vel ingen hemmelighed at de taber penge. Hvilke ruter de taber dem på ved jeg ikke.

Jeg overvejede sidste år at flyve OS til BKK, men det var ikke muligt at finde én eneste positiv longhaul review/tripreport, så jeg endte med LX/SQ.

Jeg har kun begrænset erfaring med Austrian , men for nylig var jeg heldig at redde mig en opgradering til business på strækningen VIE-CPH .Maden og anretningen af den var noget af det bedste jeg har oplevet inden for Europa. Så jeg er helt enig i , at de leverer et flot produkt indenfor Europa.
At Austrians lounger på VIE så ikke er noget at skrive hjem om , er en helt anden historie.

Nu må vi se hvor længe AUA for lov at tabe penge.

Vi faar ikke lov aa tape penger. Naa seer det ut til at man har kommet til enighet om ny avtale for crew og, saa kanskje man kan se litt framover igjen om de faar flertall for avtalen hvilket jeg regner med at de gjoer.

Det går rykter på finansforum at Lufthansas CFO er på vei ut døren.

Ifølge denne artikkelen skal Lufthansa allerede i 2013 etablere et eget selsakp til å håndtere flyvninger som ikke går fra Frankfurt eller München. Dette selskapet vil slå seg sammen med Germanwings etter noen år. Det ser dog mest ut som en (av sikkert flere) ideer som selskapet vurderer på det nåværende tidspunktet.

I sidste uge annoncerede Lufthansa en omfattende spareplan, der blandt andet vil koste 3.000 medarbejdere jobbet. Et andet element i planen er tilsyneladende, at udskille selskabets europæiske flyvninger fra alle tyske lufthavne end Frankfurt og München i et selvstændigt selskab. Fra 1. januar 2013 skal selskabet operere under navnet ”Direct 4 You” med en flåde af 80 - 90 af Lufthansas eksisterende Airbus-fly. Det afslørede den tyske avis Bild Zeitung i sidste uge.

http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=61743

Ifølge denne artikkelen skal Lufthansa allerede i 2013 etablere et eget selsakp til å håndtere flyvninger som ikke går fra Frankfurt eller München. Dette selskapet vil slå seg sammen med Germanwings etter noen år. Det ser dog mest ut som en (av sikkert flere) ideer som selskapet vurderer på det nåværende tidspunktet.

http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=61743

Har de ikke egentlig gjort dette allerede med citiflyer, Augsburg, Eurowings etc? Eller er det alle disse som skal samles i ett selskap.

Fuelregningen nesten dreper LH, og tapene er nesten fordobled i forhold til 2011...

På tide med en A350-ordre nå, 343, 744 og etter hvert 346 må ut av flåten. Drivstoff kommer ikke til å bli billigere. Parkering av 737CL er vel fremskyndet, og noen A32X skulle vel også ut?

På tide med en A350-ordre nå, 343, 744 og etter hvert 346 må ut av flåten. Drivstoff kommer ikke til å bli billigere. Parkering av 737CL er vel fremskyndet, og noen A32X skulle vel også ut?

Fullt mulig at noen av de tidlige A320 fra D-AIP* serien gar ut. Det hadde vaert snakk om a konvertere noen til frakters, men da frakter-konvertering ble skrinlagt sa fikk man ingen kjöper. Dermed venter bare Mr. Axe for disse fly.

A350 ordre? Ryktene sier at 787en skal forsatt vaere den interne favoritt...

Ful
A350 ordre? Ryktene sier at 787en skal forsatt vaere den interne favoritt...

Ja, det er godt mulig. Men i motsetning til A350 så klarer ikke 787 erstatte 333, 343 og 346 størrelsemessig.
Lufthansa kan jo droppe å erstatte 346 (bruke 787 og 748 i stedet), eller kanskje satse på 77X. Det er flere muligheter, så det blir spennende å se hva de gjør.

Lufthansa kanske är intresserade av den "omtalade" och icke officiella Boeing 787-10?
787-10 skulle väl storleksmässigt vara som Boeing 777-200ER...

At Austrians lounger på VIE så ikke er noget at skrive hjem om , er en helt anden historie.

I juni skal den nye "Skylink" åpne med bla. nye lounges. Hvorvidt de holder mål kan jeg ikke svare på :-)
OS tap for første kvartal i overkant av 60 mill. EUR. Halvparten av selskapets utgifter utgjøres av drivstoff og gebyr/skatter.

AUA leverer bra i luften, ogsaa paa langdistanse. Paa bakken har jeg blitt overrasket over hvor arrogant et selskap kan opptre. Jeg har ikke forsoekt den nye Star Terminalen paa VIE, men foer var det bra nok, selv om loungene var litt slitne.

Den er desverre ikke mye å skryte av utifra det jeg har sett. Til tider veldig uoversiktlig, særlig om man vil av i Wien og ikke skal videre. Det er tydelig at de fleste passasjerene er transitpax. Ankomsthallen ved bagasjebåndene er også for trang.

Back