Lufthansa selger Z-klasse i Europa

TOS_EBG

ScanFlyer Silver
Hei!

Skal et par turer til Roma de neste ukene og oppdaget at LH nå selger Z-klasse til Roma fra Oslo, til omtrent 6.500,-. Til sammenligning skal SAS ha 7.900 for Y og 12.500 for C, billigste M på dagene jeg skal reise er 4.500.

SAS priser seg jo helt ut her....det som dog er artig er at om jeg booker LH codeshare LH6XXX mellom Oslo og Frankfurt, blir det jo C på SAS med 225% poeng!

Selvfølgelig er det jo ikke mulig å få tilslutning til Z-klassen fra TOS :headbang da blir prisen 14.000!!!

Skal et par turer til Roma de neste ukene og oppdaget at LH nå selger Z-klasse til Roma fra Oslo, til omtrent 6.500,-. Til sammenligning skal SAS ha 7.900 for Y og 12.500 for C, billigste M på dagene jeg skal reise er 4.500.

Du kan kjøpe Z-klassebilletter også hos SAS, og stort sett er jo en sammenlikning av C- og Z-klassebilletter ikke spesielt fruktbar.

Du kan kjøpe Z-klassebilletter også hos SAS, og stort sett er jo en sammenlikning av C- og Z-klassebilletter ikke spesielt fruktbar.

Ja, da kan du vel vise meg hvor jeg får kjøpt Z-klasse på SAS mellom Oslo og Roma? Ihvertfall ikke på sas.no.

Z-klassen til LH er fleksibel innen Z-klasse, og det ser ikke ut til å være mangel på plasser de dagene jeg skal reise. Og den er fullt refunderbar, så det er ikke så forskjellig fra C-klasse. Man må vel være borte en natt for å få Z-klasse, det trenger man ikke på C.

Likevel, SAS bør rulle ut Z-klasse fullt i Europa, ikke bare mellom ARN og LHR.

Ja, da kan du vel vise meg hvor jeg får kjøpt Z-klasse på SAS mellom Oslo og Roma? Ihvertfall ikke på sas.no.

Z-klassen til LH er fleksibel innen Z-klasse, og det ser ikke ut til å være mangel på plasser de dagene jeg skal reise. Og den er fullt refunderbar, så det er ikke så forskjellig fra C-klasse. Man må vel være borte en natt for å få Z-klasse, det trenger man ikke på C.

Likevel, SAS bør rulle ut Z-klasse fullt i Europa, ikke bare mellom ARN og LHR.

Jeg er helt enig med deg! SAS bør selge rimelige Business Class-billetter med begrenset fleksibilitet - det må da være en fin måte å få opp yielden på? Z-klassebilletter kan kjøpes om du ringer til SAS eller gjennom reisebyrå.

SAS hadde, som du skriver, billetter t/r Stockholm-London til 3400 kr. nylig. Slikt ser vi gjerne mer av!

Z-klassebilletter kan kjøpes om du ringer til SAS eller gjennom reisebyrå.

Dette er tilbakemeldingen fra min ganske oppegående kontakt på Via Travel:
Den fins ikke fra Oslo heller. Klassene ligger der, men de brukes til mye annet... Fins ikke z-klasse pris til Roma med Sas.

Så ikke så enkelt å få tak i....., tror dog ikke at om Z-klasse finnes på SAS til Roma at den vil være billigere enn SAS B-klasse til 7.605,- som allerede er over 1.100,- dyrere enn LH Z-klasse.

men hvor ellers i Europe selger LH Z klasse? Jeg har prøvd å søke både Nice og Barcelona, men der er det ikke like billig.....

Back