• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Lufthansa redder Alitalia

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Håper Lufthansa vet hva de gjør no.
Jeg ville vært skeptisk til et alt for tett samarbeid pengesluket Alitalia.

noen flere enn meg som ser en ENORM kulturkollisjon mellom tysk effektivitet og orden i LH og "ikke-akkuratt-det-samme" hos AZ?
Men, denne meldingen kommer jo i en rekke av meldinger om utenlandske "redningsmenn" - Air France-KLM og Aeroflot har vel begge vært nvent før. LH har allerede et tett samarbeid med Air One og eier Air Dolomiti

Last edited:
Jeg ser for meg at flere tyske sjefer i tiden fremover kommer til å stifte bekjentskap med hva det vil si å finne et hestehode i sengen sin... :colgate:

-A

Dette er vel ikke helt avgjort, men Air Dolomiti er vel et godt eksempel paa at LH faktisk klarer aa faa skikk paa italienere :P

Air One er vel et annet eksempel... Kunne de bare kvitte seg med Berlusconi så ville Italia bli drømmelandet - igjen!

Dersom dette blir en realitet, faar vi endelig se 777 i Lufthansa med datterselskaper flaaten!!

Dersom dette blir en realitet, faar vi endelig se 777 i Lufthansa med datterselskaper flaaten!!

Det vil det vel bli om de kjøper oss og. De har jo offisielt meldt sin interesse for å kjøpe andelen staten har lagt ut for salg i Østerrike. Men jeg håper da vi slipper LH fargene. Spennende tider framover.

Med et kombinert Alitalia og Air One, samt eventuelt Austrian med Lauda og Tyrolean, vil LH (med øvrige datterselskap) etterhvert få en ikke helt ubetydelig posisjon i Europa.
Hvilke mottrekk ser vi fra BA og AF-KLM? Hvilke øvrige selskaper er i posisjon til å havne under hhv. en BA-IB og AF-KLM-paraply?

jeg vil tro at i den videre konsolideringen i Europa, vil vi nok se at man i første omgang ser på alliansepartnerne. Her har man selskaper som man har samarbeidet med i til dels mange år og kjenner godt, noen har endog samme systemer og har en viss utveksling av kompetanse mellom selskapene allerede, og man har de samme partnerne utenfor Europa.

Tar LH "alt" syd for alpene kan det vel hende at BA ser mot Skandinavia?

Back