Lufthansa planlegger å kjøpe LOT

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Lufthansa planlegger å kjøpe LOT

I dagens papirutgave av DN står det at Lufthansa nå planlegger å kjøpe LOT.

Re: Lufthansa kjøper LOT

Eivin, da - du har jo blitt svært tabloid i dine overskrifter.
LH "planlegger" å kjøpe LOT (det har vel SAs gjort en gang også?), men da er det jo ikke sagt at de "kjøper"?

Re: Lufthansa kjøper LOT

Like tabloid som overskriften i DN....

Re: Lufthansa planlegger å kjøpe LOT

Da har jeg oppdatert tittelen på tråden, det har vært nok tråder med misvisende tittler i det siste.

-A

hvorfor gjør LH det ?? er LOT i økonomiske vansker ?

hvorfor gjør LH det ?? er LOT i økonomiske vansker ?

Fordi LH ønsker å vokse.:exclaimation

Nå vet jeg ikke hva DN skrev, men slik jeg forstod det var det i første omgang kun snakk om å kjøpe en eierandel.

Nå vet jeg ikke hva DN skrev, men slik jeg forstod det var det i første omgang kun snakk om å kjøpe en eierandel.

Er det ikke den polske stat som er interressert i å selge seg ut/delvis da tro...

Lufthansa kjøper polsk

"Det tyske flyselskapet Lufthansa vil ifølge Reuters legge inn bud på sin SA-partner i Polen, LOT. Opplysningene kommer fra den polske visefinansministeren. Den polske staten er majoritetseier i LOT. Nylig fikk også LH grønt lys for å kjøpe 19 prosent av selskapet JetBlue i USA. "

Slik stod det å lese.

Med andre ord litt mer enn bare løse planer...

Lufthansa vil kjøpe minst 51% av aktier, mens nå det finns forskrift at Staten må eie majoriteten i LOT... Regjeringa skal altså endre forskrifta. Og naturligtvis Polakker ville gjerne Singapore Airlines istedenfor Lufthansa som eier.

Hvis LH kjøper LOT, kan man allerede veksle selskapets navn til Lufthansa Eastcommuter...

Og LOT også planlegger å kjøpe noen selskap i Osteuropa, kanskje aktier i Donbassaero, men det er bare spekulasjoner.

Back