Lufthansa med München-Trondheim, og øker på Norge S24

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Lufthansa med München-Trondheim, og øker på Norge S24

JuHu - morsomt at noe man har vært med på blir en realitet. Lufthansa med 2 ganger i uken fra München til Trondheim fra 28. april:-)

Re: Lufthansa med München - Trondheim

Ser at mr. @seafoodflyer promoterer Røros i sammenheng med lanseringen på Instagram. Er det mange turister til Trondheim som også drar mot Røros?

Ryktene sier det også kommer en frekvensøkning på FRA-BGO, MUC-OSL og sommerruten MUC-BGO. SVG ikke nevnt.

FRA>BGO>FRA

LH874 0915-1115 > LH875 1200-1410
LH1518 1455-1655 > LH1519 1740-1950
LH876 2110-2310 >LH877 0620-0830

MUC>BGO>MUC

LH2450 0850-1105(1,3,4,6) 1505-1720(2,5,7) > LH2451 1150>1405(1,3,4,6) 1805>2020 (2,5,7)

Med forbehold om feil.

OSL-MUC er vel bare den 4 daglige som retunerer.

FRA>BGO>FRA

LH874 0915-1115 > LH875 1200-1410
LH1518 1455-1655 > LH1519 1740-1950
LH876 2110-2310 >LH877 0620-0830

MUC>BGO>MUC

LH2450 0850-1105(1,3,4,6) 1505-1720(2,5,7) > LH2451 1150>1405(1,3,4,6) 1805>2020 (2,5,7)

Hva blir det i netto økning?

Ref 4x MUC-OSL, så har de vel ikke hatt det etter Korona? Eller har de i det hele tatt hatt det? Mulig jeg husker fel, men trodde den var 3x før?

Re: Lufthansa med München-Trondheim, og økner på Norge S24

FRA-BGO har vært vel gått 2 x daglig de fleste dager, men ikke alle? LH874/75 og LH876/77. MUC-BGO har vel bare vært en lørdagsflight i sommerprogrammet?

Jeg mener at MUC-OSL gikk 4 x daglig de fleste dager i sommerprogrammet i 2023, men det er mulig jeg også husker feil.

Last edited:
Re: Lufthansa med München-Trondheim, og øker på Norge S24

SAS har vel bare flydd OSL-MUC nesten sånn sporadisk i skisesongen etter COVID så de har jo ikke akkurat bidratt på den ruten. Så har jo forholdet til LH så klart vært så som så. DY er vel også inne noen dager i uken, men det er vel ikke så veldig relevant.

Man kunne jo tenke seg til en økning på FRA-OSL også, der varierer det vel mellom 4 og 5 daglige, mens SK jo er helt ute siden COVID.

Når de øker på BGO så skulle jo man tro at SVG også ville se mer til LH, men tilsynelatende ikke i denne omgang.

Last edited:

Ser ut som det vel er 6x ukentlig på MUC-BGO og 18x ukentlig på FRA-BGO? Også med forbehold om feil ;)

Jeg bladde meg ikke igjennom alle dagene på FRA-BGO, men i appen så kommer MUC-BGO opp alle dager.

Hva blir det i netto økning?

Ref 4x MUC-OSL, så har de vel ikke hatt det etter Korona? Eller har de i det hele tatt hatt det? Mulig jeg husker fel, men trodde den var 3x før?

Jeg kan også bare huske 3x daglige på OSL-MUC med Lufthansa før pandemien kom. I tillegg hadde SAS 1x daglig på ruta.

Jeg kan også bare huske 3x daglige på OSL-MUC med Lufthansa før pandemien kom. I tillegg hadde SAS 1x daglig på ruta.

Da er det nok bare jeg som husker feil. Men det gjør jo det enda hyggeligere med en reel frekvensøkning.

SAS har vel bare flydd OSL-MUC nesten sånn sporadisk i skisesongen etter COVID så de har jo ikke akkurat bidratt på den ruten. Så har jo forholdet til LH så klart vært så som så. DY er vel også inne noen dager i uken, men det er vel ikke så veldig relevant.

SAS flyr litt mellom OSL og MUC nå i vintersesongen. Antall avganger i uken varierer ser det ut som. I midten av februar har de 5 ukentlige avganger. Har selv bestilt tur med SAS til MUC i første delen av februar. SAS var langt rimeligere enn Lufthansa når jeg søkte etter billetter, i allefall på fleksible billetter.

Ser ut som det blir T/R TRD - MUC på torsdag og søndag

Veldig bra. I tillegg til et svar på økt etterspørsel er det vel også et svar på SAS' uttreden fra Star Alliance.

LH Group begynner å få et bra rutenettverk i Norge nå. Nestemann ut er muligens Ålesund? Både et sterkt næringsliv og sterk turisme.

Så at natt-stoppet fortsatt ankommer OSL 22:05 og drar fra MUC 19:55, mens FRA ankommer nærmere midnatt. Noen som vet om det er en spesiell grunn til det? Det er flere gode kveldsconnection via MUC som ikke man får til pga dette.

Veldig bra. I tillegg til et svar på økt etterspørsel er det vel også et svar på SAS' uttreden fra Star Alliance.

LH Group begynner å få et bra rutenettverk i Norge nå. Nestemann ut er muligens Ålesund? Både et sterkt næringsliv og sterk turisme.

Er vel mer naturlig å tenke seg til helhetlig tilbud til TRD først. Slik det er nå så er jo det bare turistrute. Økning på SVG skulle man vel også tro var aktuelt?

KL/Sky har vel et godt tak på Møre, det kan vel også skyldes at SK tidvis har opperert AES-CPH som en turistrute og mangelen på ruter ut fra OSL.

Back