Lufthansa kutter på Bergen-Frankfurt

Re: Lufthansa kutter på Bergen-Frankfurt

For S14 vises det bare en direkte avgang mellom BGO og FRA. Tipper at Lufthansa rydder opp i tidstabellen for S14. Ville vært snodig å kutte en forbindelse mellom BGO og FRA.
 
Re: Lufthansa kutter på Bergen-Frankfurt

For S14 vises det bare en direkte avgang mellom BGO og FRA. Tipper at Lufthansa rydder opp i tidstabellen for S14. Ville vært snodig å kutte en forbindelse mellom BGO og FRA.

Hvorfor ville det vært snodig? Det er vanskelig å få slots på FRA, og hvis Lufthansa ikke tjener penger på BGO er det ikke spesielt merkelig at det kuttes.
 
Re: Lufthansa kutter på Bergen-Frankfurt

For S14 vises det bare en direkte avgang mellom BGO og FRA. Tipper at Lufthansa rydder opp i tidstabellen for S14. Ville vært snodig å kutte en forbindelse mellom BGO og FRA.
Er det grunn til å tro at det kommer flere endringer i nærmeste fremtid? Fikk mail her om dagen at jeg var booket om fra LH869 til LH871 i mars, som betyr avreise fem timer senere og ankomst en halvtime etter at flyet videre (med gjennomgående billett) har dratt. Godt jobbet. :spin

Men hvis det kan komme flere endringer avventer jeg litt med å ringe for å booke om til SAS Wrap.
 
Re: Lufthansa kutter på Bergen-Frankfurt

FRA-BGO blir kutted ned til 1x daglig ifolge diverse forums...
 
Re: Lufthansa kutter på Bergen-Frankfurt

For vinterprogrammet ser det ut som at LH kuttewr BGO-FRA helt fra tidsplanen sin? KAn dette bety bye bye Lufthansa fra BGO for alltid eller?

Synd at de kutter i et norske markeder der nordmenn har høyest kjøpekraft i Europa og satser på typiske low yield markeder som VNO, RIX, TLL, VLC.
 
Re: Lufthansa kutter på Bergen-Frankfurt

For vinterprogrammet ser det ut som at LH kuttewr BGO-FRA helt fra tidsplanen sin? KAn dette bety bye bye Lufthansa fra BGO for alltid eller?

Synd at de kutter i et norske markeder der nordmenn har høyest kjøpekraft i Europa og satser på typiske low yield markeder som VNO, RIX, TLL, VLC.

Ligger nå fortsatt i Amadeus.
På den andre siden så tror jeg nok Tyskerne kan matematikk de og, så kanskje der finnes sterkere behov andre plasser enn i et kjøpekraftsmessig sterkt Norge hvor alle jakter 199.- kr's billetter
 
Re: Lufthansa kutter på Bergen-Frankfurt

Ligger nå fortsatt i Amadeus.
På den andre siden så tror jeg nok Tyskerne kan matematikk de og, så kanskje der finnes sterkere behov andre plasser enn i et kjøpekraftsmessig sterkt Norge hvor alle jakter 199.- kr's billetter


Eller si det på den måten. KLM er nordmanns nye folke flyselskap.
 
Re: Lufthansa kutter på Bergen-Frankfurt

KLM var raske med å kjøre igang 5. daglige rotasjon da Lufthansa reduserte nå for noen måneder siden. Kom det ikke frem da de kuttet at de ikke solgte så bra mot "high-yield" kunder?
 
Re: Lufthansa kutter på Bergen-Frankfurt

Ligger nå fortsatt i Amadeus.

Siste dag som det ligger plasser i Amadeus er 25OCT:

** LUFTHANSA - AN ** 157 SA 25OCT 0000
1 LH 871 J9 C9 D9 Z9/BGO FRA 1840 2050 E0/735 2:10
P9 Y9 B9 M9 U9 H9 Q9 V9 W9 S9 T9 L9 K9

og her er det godt om plass.
Fra 26OCT er alt satt til L:

** LUFTHANSA - AN ** 201 MO 08DEC 0000
1 LH 871 JL CL DL ZL/BGO FRA 1750 2005 E0/735 2:15
YL BL ML UL HL QL VL WL SL
 
Re: Lufthansa kutter på Bergen-Frankfurt

For vinterprogrammet ser det ut som at LH kuttewr BGO-FRA helt fra tidsplanen sin? KAn dette bety bye bye Lufthansa fra BGO for alltid eller?

Synd at de kutter i et norske markeder der nordmenn har høyest kjøpekraft i Europa og satser på typiske low yield markeder som VNO, RIX, TLL, VLC.

Ser ut som om BGO-FRA ryker ja, så da kan bergenserne vinke farvel til Lufthansen. Det hjelper ikke at nordmenn har høy kjøpekraft, hvis det er overkapasitet fra BGO, og ruten ikke leverer som ønsket. Da er det bedre å bruke begrenset kapasitet på andre ruter. LH har blant annet økt på OSL nylig, og flere andre steder, og har nok rimelig god kontroll på hva de driver med.
 
Last edited:
Re: Lufthansa kutter på Bergen-Frankfurt

Siste dag som det ligger plasser i Amadeus er 25OCT:

** LUFTHANSA - AN ** 157 SA 25OCT 0000
1 LH 871 J9 C9 D9 Z9/BGO FRA 1840 2050 E0/735 2:10
P9 Y9 B9 M9 U9 H9 Q9 V9 W9 S9 T9 L9 K9

og her er det godt om plass.
Fra 26OCT er alt satt til L:

** LUFTHANSA - AN ** 201 MO 08DEC 0000
1 LH 871 JL CL DL ZL/BGO FRA 1750 2005 E0/735 2:15
YL BL ML UL HL QL VL WL SL


Så ikke "L"'en, my bad:headbang
 
Re: Lufthansa kutter på Bergen-Frankfurt

Jeg tror Lufthansa taper først og fremst mot BA som kaprer mange transfer pax som skal til Asia og USA/Canada og ikke minst til KLM som har et veldig godt grep i det Norske markedet. Dessuten har jo KLM økt til 5 daglige avganger til BGO så det har vel sikkert noe å si der og.

De fleste high yield pax skal vel som regel ha kortest mulig transfer til sine destinasjoner og da er KLM og delvis BA et glimrende alternativ. Lufthansa har vel delvis dårlige transfertider. Man kan vel si at Lufthansa hadde en sjanse på high yield pax fra BGO som f.eks skal til IAH, PVG, ICN, PEK pg SIN der det er hektiske aktiviteter innenfor olje og offshore bransjen i disse dager. Men nei, de går heller mot low yield markeder som VNO, RIX, TLL, VLC, MLA, LCA, FAO og mange byer i Polen fra FRA der selskaper som KL, AF og BA (fra LHR) ikke gidder å satse på en gang. Så vi kan si at taperen her er LH og vinnerne er BA, KL og SK.
 
Re: Lufthansa kutter på Bergen-Frankfurt

Så ikke "L"'en, my bad:headbang

Kan jo bety at det er fullt......*kremt

Jeg tror Lufthansa taper først og fremst mot BA som kaprer mange transfer pax som skal til Asia og USA/Canada og ikke minst til KLM som har et veldig godt grep i det Norske markedet. Dessuten har jo KLM økt til 5 daglige avganger til BGO så det har vel sikkert noe å si der og.

De fleste high yield pax skal vel som regel ha kortest mulig transfer til sine destinasjoner og da er KLM og delvis BA et glimrende alternativ. Lufthansa har vel delvis dårlige transfertider. Man kan vel si at Lufthansa hadde en sjanse på high yield pax fra BGO som f.eks skal til IAH, PVG, ICN, PEK pg SIN der det er hektiske aktiviteter innenfor olje og offshore bransjen i disse dager. Men nei, de går heller mot low yield markeder som VNO, RIX, TLL, VLC, MLA, LCA, FAO og mange byer i Polen fra FRA der selskaper som KL, AF og BA (fra LHR) ikke gidder å satse på en gang. Så vi kan si at taperen her er LH og vinnerne er BA, KL og SK.

Hvis du kommer med slike påstander om at det er low yield-markeder, hvilket grunnlag har du for å si det?

Det finnes en haug med parametre for å finne maksimere profitt og optimere flyflåten samt besetninger, det tror jeg, som andre er inne på, Lufthansa har meget god kontroll på.
 
Re: Lufthansa kutter på Bergen-Frankfurt

Må da være en gylden mulighet for AB på BGO??

For hva? Jeg har hele tiden tvilt på om det er rom for både LH, SK, BA og KL som knutepunktselskap ut av BGO. Det at LH ryker er ikke annet enn lite overraskende. For de fleste av oss er economy det eneste alternativ(selv om noen hoverer over det), og da er det andre og mer fleksible alternativ enn LH på markedet. Den siste setningen er kun min egen mening.
 
Re: Lufthansa kutter på Bergen-Frankfurt

For hva? Jeg har hele tiden tvilt på om det er rom for både LH, SK, BA og KL som knutepunktselskap ut av BGO. Det at LH ryker er ikke annet enn lite overraskende. For de fleste av oss er economy det eneste alternativ(selv om noen hoverer over det), og da er det andre og mer fleksible alternativ enn LH på markedet. Den siste setningen er kun min egen mening.

Helt enig. AB har andre ting å tenke på om dagen enn å gå inn i konkurranseutsatte markeder.
 
Re: Lufthansa kutter på Bergen-Frankfurt

Slutten av So14 betyr ogsa slutten for FRA-BGO.

Lufthansa lukker ruten med starten av Wi14/15 schedule.
 
Re: Lufthansa kutter på Bergen-Frankfurt

LH hadde ikke mange nok flygninger FRA - BGO. Skulle du brukke FRA som hub kunne ventetiden i FRA bli lang. Slikt liker ikke kundene. Synd de gir opp, men det var vel ikke uventet.
 
Back
Top